رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين / (Record no. 175437)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06336namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251103115146.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 158.3 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 158.3 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.04.M.Sc.2024.إس.ر |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،إسراء محمود يوسف محمد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد إسراء محمود يوسف محمد؛ إشراف أ. د منال منصور الحملاوي، د. نفيسة فوزي عمر. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Social capital as an intermediate variable between proactiveness personality and psychological flow of teachers / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 136 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 122-132. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت هذه الدراسة إلى تعرُّف على دور رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط في العلاقة بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين، كما هدفت إلى تعرُّف على الفروق بين المتغيرات لدى المعلمين تبعًا لمتغير النوع وعدد سنوات الخبرة. واعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي الارتباطي المقارن، ولتحقيق هدف الدراسة استخدمت الباحثة بعض الأدوات لقياس المتغيرات، وهي: مقياس الشخصية الاستباقية (النسخة المختصرة) إعداد Sebiert et al., (2001) تعريب الباحثة، ومقياس التدفق النفسي، إعداد Jackson& Marsh, (1996) تعريب الباحثة، ومقياس رأس المال الاجتماعي (إعداد الباحثة)، وتكونت العنية من 370 معلمًا ومعلمةً، وقد أظهرت النتائج وجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي، ووجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري الشخصية الاستباقية ورأس المال الاجتماعي، ووجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري رأس المال الاجتماعي والتدفق النفسي، كما يوجد تأثير إيجابي لرأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط (وساطة جزئية) في العلاقة بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي، عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية بين الذكور والإناث في مستوى متغيرات التدفق النفسي ورأس المال الاجتماعي، ولكن توجد فروق ذات دلالة إحصائية لصالح الذكور في مستوى متغير الشخصية الاستباقية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى المتغيرات تبعًا لعدد سنوات الخبرة لصالح عدد سنوات الخبرة الأقل. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to identify the role of social capital as an intermediate variable in the relationship of proactive personality and psychological flow among teachers, and to identify the extent of variables among teachers according to gender and the number of years of experience. The study relied on the descriptive correlational approach, and to achieve the objective of the study, the researcher used some tools to measure the variables, namely the proactive personality scale, the abbreviated version, prepared by Sebiert et al., (2001), the psychological flow scale prepared by Jackson & Marsh, (1996), and the social capital scale prepared by the researcher, and the meaning consisted of 370 teachers, The results showed a statistically significant positive correlation between the proactive personality and psychological flow variables, and there is a statistically significant positive correlation between the proactive personality and social capital variables, and there is a statistically significant positive correlation between the two social capital variables and their scores on psychological flow, and there is a positive effect of social capital as an intermediate variable (partial mediation) in the relationship between proactive personality and psychological flow, and there are no statistically significant differences between males and females in the level of psychological flow and social capital variables, but there are statistically significant differences in favor of males in the level of the proactive personality variable, and there are statistically significant differences in the level of variables according to the number of years of experience in favor of the least number of years of experience. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس الإرشادي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | رأس المال الاجتماعي |
| -- | الشخصية الاستباقية |
| -- | التدفق النفسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منال منصور الحملاوي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نفيسة فوزي عمر |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | منال منصور الحملاوي |
| -- | نفيسة فوزي عمر |
| Discussion body | أسماء عبدالمنعم إبراهيم |
| -- | منال عبدالنعيم محمد طه |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس الإرشادي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 03.11.2025 | 32701 | Cai01.23.04.M.Sc.2024.إس.ر | 01010100032701000 | 03.11.2025 | 03.11.2025 | Thesis |