رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين / (Record no. 175437)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06336namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251103115146.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 158.3
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 158.3
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.04.M.Sc.2024.إس.ر
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،إسراء محمود يوسف محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين /
Statement of responsibility, etc. إعداد إسراء محمود يوسف محمد؛ إشراف أ. د منال منصور الحملاوي، د. نفيسة فوزي عمر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Social capital as an intermediate variable between proactiveness personality and psychological flow of teachers /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 136 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 122-132.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى تعرُّف على دور رأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط في العلاقة بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي لدى المعلمين، كما هدفت إلى تعرُّف على الفروق بين المتغيرات لدى المعلمين تبعًا لمتغير النوع وعدد سنوات الخبرة. واعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي الارتباطي المقارن، ولتحقيق هدف الدراسة استخدمت الباحثة بعض الأدوات لقياس المتغيرات، وهي: مقياس الشخصية الاستباقية (النسخة المختصرة) إعداد Sebiert et al., (2001) تعريب الباحثة، ومقياس التدفق النفسي، إعداد Jackson& Marsh, (1996) تعريب الباحثة، ومقياس رأس المال الاجتماعي (إعداد الباحثة)، وتكونت العنية من 370 معلمًا ومعلمةً، وقد أظهرت النتائج وجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي، ووجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري الشخصية الاستباقية ورأس المال الاجتماعي، ووجود علاقة ارتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين متغيري رأس المال الاجتماعي والتدفق النفسي، كما يوجد تأثير إيجابي لرأس المال الاجتماعي كمتغير وسيط (وساطة جزئية) في العلاقة بين الشخصية الاستباقية والتدفق النفسي، عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية بين الذكور والإناث في مستوى متغيرات التدفق النفسي ورأس المال الاجتماعي، ولكن توجد فروق ذات دلالة إحصائية لصالح الذكور في مستوى متغير الشخصية الاستباقية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى المتغيرات تبعًا لعدد سنوات الخبرة لصالح عدد سنوات الخبرة الأقل.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to identify the role of social capital as an intermediate variable in the relationship of proactive personality and psychological flow among teachers, and to identify the extent of variables among teachers according to gender and the number of years of experience. The study relied on the descriptive correlational approach, and to achieve the objective of the study, the researcher used some tools to measure the variables, namely the proactive personality scale, the abbreviated version, prepared by Sebiert et al., (2001), the psychological flow scale prepared by Jackson & Marsh, (1996), and the social capital scale prepared by the researcher, and the meaning consisted of 370 teachers, The results showed a statistically significant positive correlation between the proactive personality and psychological flow variables, and there is a statistically significant positive correlation between the proactive personality and social capital variables, and there is a statistically significant positive correlation between the two social capital variables and their scores on psychological flow, and there is a positive effect of social capital as an intermediate variable (partial mediation) in the relationship between proactive personality and psychological flow, and there are no statistically significant differences between males and females in the level of psychological flow and social capital variables, but there are statistically significant differences in favor of males in the level of the proactive personality variable, and there are statistically significant differences in the level of variables according to the number of years of experience in favor of the least number of years of experience.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس الإرشادي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term رأس المال الاجتماعي
-- الشخصية الاستباقية
-- التدفق النفسي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال منصور الحملاوي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نفيسة فوزي عمر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body منال منصور الحملاوي
-- نفيسة فوزي عمر
Discussion body أسماء عبدالمنعم إبراهيم
-- منال عبدالنعيم محمد طه
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الإرشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.11.2025 32701 Cai01.23.04.M.Sc.2024.إس.ر 01010100032701000 03.11.2025 03.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library