تأثير المحتوى الإعلاني الذي يقدمه مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز على الاستجابة السلوكية للطفل المصري / (Record no. 175692)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 08339namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251123133155.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 659.1
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 659.1
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.M.Sc.2024.سه.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سهى محمد سيد صالح مجاهد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تأثير المحتوى الإعلاني الذي يقدمه مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز على الاستجابة السلوكية للطفل المصري /
Statement of responsibility, etc. إعداد سهى محمد سيد صالح مجاهد؛ إشراف: أ.م.د/ صفوت العالم، أ.م.د/ إيمان أسامة.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of advertising content that presented by kid youtubers on behavioral response of egyptian child /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 208 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 199-208.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف الدراسة: هدفت الدراسة إلى التعرف على مستوى تأثير المحتوى الإعلاني الذي يقدمه مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز على الاستجابة السلوكية للطفل المصري، المتمثلة في (ترديد كلمات الإعلان واستخدام لغته- المحاكاة والتقليد– الرغبة في شراء الطفل للمنتج)، كما استهدفت الدراسة معرفة درجة تأثير كلٍ من كثافة تعرض الطفل لهذا المحتوى، والأساليب الإقناعية التي يستخدمها مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز، المتمثلة في (عرض نمط حياة مختلف، واستخدام المؤثرات السمعية والبصرية، وإثارة المشاعر، وتجربة المُنتَج افتراضيًا) على الارتباط بالمحتوى المعروض، ومن ناحية أخرى، سعت الباحثة لفهم تأثير الأساليب الإقناعية التي يستخدمها مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز على التفاعلية مع المحتوى، إلى جانب التعرف على تأثير الارتباط بالمحتوى المعروض على الوزن النسبي للمُنتَج المُعلَن عنه داخل قنوات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز، المتمثل في (الوعي بالمُنتَج، والقيمة المُدْرَكَة، والاتجاه نحو المُنتَج المُعلَن عنه). الإطار النظري: صممت الباحثة في إطار هذه الدراسة نموذجًا علميًا اعتمدت في تكوينه على مجموعة من النماذج والمتغيرات التي جاءت في عدد من الدراسات الأجنبية والعربية. منهجية الدراسة: اعتمدت الباحثة على منهج المسح بشقيه مسح الجمهور و مسح المضمون، وفي إطار مسح الجمهور فقد طبَّقت الباحثة استقصاء على عينة مُكوَّنة من 400 مفردة من الأمهات ممن لديهم أطفال تتراوح أعمارهم ما بين 4 حتى 10 سنوات ويتابعون قنوات اليوتيوب، أما في إطار مسح المضمون الكيفى فحلَّلت الباحثة عينة من قنوات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز الأكثر مشاهدة، كما تم الإعتماد على المنهج الكيفي من خلال إجراء ثلاث مجموعات نقاش مُركَّزة مع الأطفال الذين يتابعون قنوات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز، تتراوح أعمارهم من 4 حتى 10 سنوات. نتائج الدراسة: توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج، أبرزها: 1- كثافة التعرض لفيديوهات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز لها تأثير معنوي إيجابي على الارتباط بالمحتوى الإعلاني المُقدَّم داخل قنوات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز.2-الأساليب الإقناعية المستخدمة في المحتوى الإعلاني الذي يقدمه مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز لها تأثير معنوي إيجابي على الاستجابة السلوكية للطفل المصري. 3- الارتباط بالمحتوى المُقدَّم في فيديوهات مشاهير الأطفال من اليوتيوبرز له تأثير معنوي إيجابي على أبعاد الوزن النسبي للمُنتَج المُعلَن عنه داخل المحتوى المُقدَّم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to determine the impact of the advertising content presented by Kid YouTubers on the behavioral response of the Egyptian child, represented in (repeating the words of the advertisement and using its language - imitation - the desire for the child to buy the product). The study also sought to know the degree of influence of each of the intensity of the child's exposure to this content, and the persuasive appeals used by Kid YouTubers, represented in (presenting a different lifestyle, using audio and visual effects, arousing emotions, and experiencing the product virtually) on the association with the displayed content. On the other hand, the researcher sought to understand the effect of the persuasive appeals used by Kid YouTubers on interactivity with the content, in addition to identifying the impact of the association with the content related to the product equity advertised within the channels of kid YouTubers, represented in (awareness of the product, perceived value, and the tend towards the advertised product). Theoretical framework: The researcher designed a scientific model based on a group of models and variables that appeared in the Literature of previous studies. Methodology: The researcher relied on the survey method by studying a deliberate sample of the audience consisting of 400 mothers with children between the ages of 4 and 10 years who follow YouTube channels. As for the qualitative content survey, the researcher analyzed a sample of the most-watched channels of famous kid YouTubers. The qualitative method was also relied upon by conducting three focus group discussions with children who follow the channels of kid YouTubers, ranging in age from 4 to 10 years. Results: The study reached several results, the most important of which are: 1-The study confirmed that the intensity of exposure to videos of kid YouTubers has a positive moral effect on the association with the advertising content presented within the channels of kid YouTubers. 2- The persuasive appeals used in the advertising content presented by kid YouTubers have a positive moral effect on the behavioral response of the Egyptian child. 3-Engagement with the content presented in videos of kid YouTubers has a positive moral effect related to the dimensions of product equity advertised within the content presented.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاعلان
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الحملات الإعلانية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المحتوى الإعلاني
-- مشاهير الأطفال من اليوتيوبر
-- الاستجابة السلوكية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name صفوت العالم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أسامة
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body صفوت العالم
-- إيمان أسامة
Discussion body سلوى العوادلي
-- إيناس عبد الحميد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.11.2025 32725 Cai01.15.03.M.Sc.2024.سه.ت 01010100032725000 10.11.2025 10.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library