تأثير العوامل التسويقية على استجابات الجمهور المصري نحو المنتجات الخضراء / (Record no. 175738)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07815namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251111090518.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 659.1
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 659.1
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.Ph.D.2024.أم.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أميرة أحمد عبد المجيد حسن
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تأثير العوامل التسويقية على استجابات الجمهور المصري نحو المنتجات الخضراء /
Statement of responsibility, etc. إعداد أميرة أحمد عبد المجيد حسن؛ إشراف دكتور/ إيمان أسامة أحمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of marketing factors on the egyptian public's responses towards green products /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 335 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 290-314.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدفت هذه الدراسة بحث تأثير العوامل الخاصة بالمستهلك والمتمثلة في (الوعي البيئي - الاهتمام/ القلق البيئي- المعرفة بالمنتجات الخضراء- خبرة المستهلك السابقة نحو المنتج الأخضر- التحكم السلوكي المُدرك- المعايير الذاتية/ الموضوعية- المتغيرات الديموغرافية) والعوامل الخاصة بالمزيج التسويقي الأخضر/ العوامل الاتصالية والمتمثلة في (المنتج الأخضر - التسعير الأخضر- التوزيع الأخضر- الترويج الأخضر) على كل من اتجاهات المستهلك بمكوناته الثلاث (المعرفية، الوجدانية، السلوكية) نحو المنتجات الخضراء وأيضًا على أبعاد سلوكياته نحوها (السلوك الشرائي، تكرار الشراء، الكلمة المنطوقة). كما تستهدف رصد العلاقة بين اتجاهات المستهلك الأخضر نحو المنتجات الخضراء وبين أبعاد سلوكياته نحوها.  الإطار النظري: صممت الباحثة في إطار هذه الدراسة نموذج علمي اعتمدت في تكوينه على مجموعة من النماذج والمتغيرات التي تم دراستها في عدد من الدراسات الأوروبية والعربية.<br/> منهجية الدراسة: اعتمدت الباحثة على منهج المسح بشقيه الكمي والكيفي، وفى إطار المنهج الكمي قامت الباحثة بتطبيق استقصاءً إلكترونيًا على 400 مفردة من مستهلكي المنتجات الخضراء/ الصديقة للبيئة ممن تتراوح أعمارهم ما بين 18 عامًا فأكثر، كما أجرت الباحثة أيضًا - في إطار المنهج الكيفي- مُقابلات مُتعمقة مع ثلاثة عشر من مسؤولي التسويق في أربع شركات مستدامة في مصر.  نتائج الدراسة: توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج، أبرزها: <br/>1- يوجد تأثير معنوي للعوامل الخاصة بالمستهلك الأخضر على اتجاهاته (المعرفية، الوجدانية، السلوكية) نحو المنتجات الخضراء وأيضًا على أبعاد سلوكياته نحوها (السلوك الشرائي- تكرار الشراء- الكلمة المنطوقة).<br/>2- يوجد تأثير معنوي لعناصر المزيج التسويق الأخضر على اتجاهات المستهلك الأخضر نحو المنتجات الخضراء (المعرفية، الوجدانية، السلوكية) وأيضًا على أبعاد سلوكياته نحوها (السلوك الشرائي- تكرار الشراء- الكلمة المنطوقة).<br/>3- توجد علاقة بين اتجاهات المستهلك الأخضر نحو المنتجات الخضراء (المعرفية – الوجدانية – السلوكية) وبين أبعاد سلوكياته نحوها (السلوك الشرائي- تكرار الشراء- الكلمة المنطوقة). 4- أوضحت نتائج الدراسة الكيفية وجود تأثير إيجابي للعوامل الخاصة بالمستهلك الأخضر وأيضًا لعناصر المزيج التسويقي الأخضر علي السلوك الشرائي نحو المنتجات الخضراء.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to investigate the impact of consumer factors represented by (environmental awareness - environmental interest/concern - knowledge of green products - consumer's previous experience towards green product - perceived behavioral control - subjective/objective norms - demographic variables) and factors related to the green marketing mix/communication factors represented by (green product - green price - green distribution - green promotion) on each of the consumer's attitudes with its three components (cognitive, emotional, behavioral) towards green products and also on the dimensions of his behavior products (purchasing behavior - repeat purchase - word of mouth). Through the survey approach, both quantitative and qualitative, and within the framework of the quantitative approach, the researcher conducted an electronic survey on 400 individuals who are consumers of green/environmentally friendly products, aged 18 years and above. The researcher also conducted - within the framework of the qualitative approach - in-depth interviews with thirteen marketing managers in four sustainable companies in Egypt. The study reached several results, most notably: 1- There is a significant effect of consumer factors on their attitudes (cognitive, emotional, behavioral) towards green products and on the dimensions of their behaviors towards them (purchasing behavior - repeat purchase - word of mouth). 2- There is a significant effect of the elements of the green marketing mix on consumer attitudes towards the green product (cognitive, emotional, behavioral) and on the dimensions of their behaviors towards green products (purchasing behavior - repeat purchase - word of mouth). 3- There is a relationship between consumer attitudes towards green products (cognitive - emotional - behavioral) and the dimensions of their behaviors towards them (purchasing behavior - repeat purchase - word of mouth). 4- The results of the qualitative study showed a positive impact of green consumer factors, and the elements of the green marketing mix on purchasing behavior towards green products.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الإعلان
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المنتجات الخضراء/ الصديقة للبيئة
-- اتجاهات الجمهور نحو المنتجات الخضراء
-- استجابات الجمهور نحو المنتجات الخضراء
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أسامة أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body إيمان أسامة أحمد
Discussion body سلوى سليمان عبد الحميد
-- علياء سامي عبد الفتاح
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.11.2025 32729 Cai01.15.03.Ph.D.2024.أم.ت 01010100032729000 11.11.2025 11.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library