Virtual reality technology for cognitive functions of children with down syndrome / (Record no. 176248)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05951namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251126144311.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251126s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ay.V
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Ayman Kamal Abd El-Rhman Elboraey,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Virtual reality technology for cognitive functions of children with down syndrome /
Statement of responsibility, etc. by Ayman Kamal Abd El-Rhman Elboraey ; Supervisors Prof. Dr. Amira Mohamed Eltohamy, Prof. Maya Galal Abd-Alwahab.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تقنية الواقع الافتراضى للوظائف الذهنية لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 88 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2025.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 68-86.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: Children with Down syndrome (DS) have overall cognitive and adaptive functioning impairments. Specific cognitive domains are mainly affected such as attention visual memory and Reaction behaviour. Immersive technologies such as virtual reality (VR) hold great potential in delivering enjoyable and therapeutic experiences. Objective: To identify the effect of fully-immersive VR technology on cognitive functions(attention, visual memory and reaction behaviour) of children with DS. Methods: Thirty boys with DS aged from 7 to 10 years who attended a special school, were selected and assigned into 2 equal groups; the control group practiced their regular activities of school and daily living (received no treatment); and the study group practiced the same activities as control group in addition to 12 VR sessions of 20 minutes over a period of 6 weeks. RehaCom software was used to assess cognitive functions pre and post intervention for all participants. Results: Both groups were similar at baseline, comparison of post-test mean values between the control and study groups revealed significant difference for attention (p=0.0001) and visual memory (p=0.0001) in favour to the study group with percentage of improvement (95.67%) and (51.75%) respectively. Both groups showed no change or Improvement for reaction behaviour at post treatment. Conclusion: Fully-immersive VR games can improve the attention and visual memory and no improvement of reaction behaviour of children with DS; so it can be a valuable intervention for their cognitive rehabilitation.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الخلفية: متلازمه داون من الممكن ان تؤدي الي تحديات في الوظائف المعرفية مثل الانتباه و الذاكرة البصرية و سلوك رد الفعل و التي غالبا تتجاوز الضعف الادراكي العام. توفر التقنيات التكنولوجية و خاصة الواقع الافتراضي فرصا واعدة لتقديم تجارب علاجية ممتعة و مخصصة لهولاء الاطفال.حيث يمكن للواقع الافتلراضي انشاء بيئات تفاعلية و ممتعة تعزز التعلم و تحسن المهارات الاجتماعية و توفر تدريبا معرفيا مخصصا مع تعزيز المشاركة و الدافع. الهدف من الدراسة: التعرف على تأثير تقنية الواقع الافتراضي علي الوظائف المعرفية(الانتباه و الذاكره البصريه و سلوك رد الفعل) لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون. طرق البحث: تم اجراء البحث على 30 طفلا وتم تقسيمهم الى مجموعتين متساويتين. المجموعة الحاكمة يمارس أطفال هذه المجموعة أنشطتهم المعتادة فى المدرسة والحياة اليومية (ولا يتلقون اى علاج). مجموعة الدارسة يمارس الاطفال فى هذه المجموعة نفس الانشطة التى تمارسها مجموعة الحاكمة بالاضافة الى الانشطة الافتراضية باستخدام جلسات الواقع الافتراضى كامل الإنغماس لمدة 20 دقيقة/ 2 جلسه/ لمدة 6 أسابيع. النتائج: أوضحت نتائج هذه الدراسة ارتباط العلاج بالواقع الافتراضى بتحسن كبير فى الوظائف المعرفية (الانتباه والذاكرة البصر ية )و عدم تحسن سلوك رد الفعل لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون. كما أكد اهمية العلاج بالواقع الافتراضى المقترن بالانشطة العادية فى تحسين الوظائف المعرفية. الخلاصة: يمكن ان تحسن تقنيه الواقع الافتراضي الغامر بالكامل من الانتباه و الذاكره البصريه لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون مما يجعلها تدخلا ذا قيمه في اعاده تأهيلهم الادراكي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاج الطبيعي
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Attention
-- Cognitive Rehabilitation
-- Down Syndrome
-- Technology
-- Virtual Reality
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amira Mohamed Eltohamy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Maya Galal Abd-Alwahab
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Amira Mohamed Eltohamy
-- Maya Galal Abd-Alwahab
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Faculty of Physical Therapy
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 26.11.2025 92597 Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ay.V 01010110092597000 26.11.2025 26.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library