Virtual reality technology for cognitive functions of children with down syndrome / (Record no. 176248)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05951namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | EG-GICUC |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251126144311.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251126s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | eng |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng |
| Language code of summary or abstract | eng |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposit |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 615.82 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 615.82 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.Sc |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ay.V |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Ayman Kamal Abd El-Rhman Elboraey, |
| Preparation | preparation. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | Virtual reality technology for cognitive functions of children with down syndrome / |
| Statement of responsibility, etc. | by Ayman Kamal Abd El-Rhman Elboraey ; Supervisors Prof. Dr. Amira Mohamed Eltohamy, Prof. Maya Galal Abd-Alwahab. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | تقنية الواقع الافتراضى للوظائف الذهنية لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2025. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 88 pages : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2025. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 68-86. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | Background: Children with Down syndrome (DS) have overall cognitive and adaptive functioning impairments. Specific cognitive domains are mainly affected such as attention visual memory and Reaction behaviour. Immersive technologies such as virtual reality (VR) hold great potential in delivering enjoyable and therapeutic experiences. Objective: To identify the effect of fully-immersive VR technology on cognitive functions(attention, visual memory and reaction behaviour) of children with DS. Methods: Thirty boys with DS aged from 7 to 10 years who attended a special school, were selected and assigned into 2 equal groups; the control group practiced their regular activities of school and daily living (received no treatment); and the study group practiced the same activities as control group in addition to 12 VR sessions of 20 minutes over a period of 6 weeks. RehaCom software was used to assess cognitive functions pre and post intervention for all participants. Results: Both groups were similar at baseline, comparison of post-test mean values between the control and study groups revealed significant difference for attention (p=0.0001) and visual memory (p=0.0001) in favour to the study group with percentage of improvement (95.67%) and (51.75%) respectively. Both groups showed no change or Improvement for reaction behaviour at post treatment. Conclusion: Fully-immersive VR games can improve the attention and visual memory and no improvement of reaction behaviour of children with DS; so it can be a valuable intervention for their cognitive rehabilitation. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | الخلفية: متلازمه داون من الممكن ان تؤدي الي تحديات في الوظائف المعرفية مثل الانتباه و الذاكرة البصرية و سلوك رد الفعل و التي غالبا تتجاوز الضعف الادراكي العام. توفر التقنيات التكنولوجية و خاصة الواقع الافتراضي فرصا واعدة لتقديم تجارب علاجية ممتعة و مخصصة لهولاء الاطفال.حيث يمكن للواقع الافتلراضي انشاء بيئات تفاعلية و ممتعة تعزز التعلم و تحسن المهارات الاجتماعية و توفر تدريبا معرفيا مخصصا مع تعزيز المشاركة و الدافع. الهدف من الدراسة: التعرف على تأثير تقنية الواقع الافتراضي علي الوظائف المعرفية(الانتباه و الذاكره البصريه و سلوك رد الفعل) لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون. طرق البحث: تم اجراء البحث على 30 طفلا وتم تقسيمهم الى مجموعتين متساويتين. المجموعة الحاكمة يمارس أطفال هذه المجموعة أنشطتهم المعتادة فى المدرسة والحياة اليومية (ولا يتلقون اى علاج). مجموعة الدارسة يمارس الاطفال فى هذه المجموعة نفس الانشطة التى تمارسها مجموعة الحاكمة بالاضافة الى الانشطة الافتراضية باستخدام جلسات الواقع الافتراضى كامل الإنغماس لمدة 20 دقيقة/ 2 جلسه/ لمدة 6 أسابيع. النتائج: أوضحت نتائج هذه الدراسة ارتباط العلاج بالواقع الافتراضى بتحسن كبير فى الوظائف المعرفية (الانتباه والذاكرة البصر ية )و عدم تحسن سلوك رد الفعل لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون. كما أكد اهمية العلاج بالواقع الافتراضى المقترن بالانشطة العادية فى تحسين الوظائف المعرفية. الخلاصة: يمكن ان تحسن تقنيه الواقع الافتراضي الغامر بالكامل من الانتباه و الذاكره البصريه لدى الاطفال المصابين بمتلازمة داون مما يجعلها تدخلا ذا قيمه في اعاده تأهيلهم الادراكي. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | Physical Therapy |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | العلاج الطبيعي |
| 653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Attention |
| -- | Cognitive Rehabilitation |
| -- | Down Syndrome |
| -- | Technology |
| -- | Virtual Reality |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Amira Mohamed Eltohamy |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Maya Galal Abd-Alwahab |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2025 |
| Supervisory body | Amira Mohamed Eltohamy |
| -- | Maya Galal Abd-Alwahab |
| Universities | Cairo University |
| Faculties | Faculty of Physical Therapy |
| Department | Department of Faculty of Physical Therapy |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 26.11.2025 | 92597 | Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ay.V | 01010110092597000 | 26.11.2025 | 26.11.2025 | Thesis |