Effect of specially designed balance board on standing balance in children with diplegic cerebral palsy / (Record no. 176474)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05900namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251203140030.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251203s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ze.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Zeinab Mohamed Hassan Ewida,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect of specially designed balance board on standing balance in children with diplegic cerebral palsy /
Statement of responsibility, etc. by Zeinab Mohamed Hassan Ewida ; Supervisors Prof. Dr. Gehan Hassan El-Meniawy, Prof. Dr. Kamal El-Sayed Shoukry, Prof. Dr. Maya Galal Abd-Alwahab.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير لوحة التوازن المصممة خصيصا على التوازن فى الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 138 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 104-127.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Purpose: The present study was conducted to investigate the effect of a specially designed balance board on standing balance in children with spastic diplegic cerebral palsy (CP). Subjects and Methods: Forty children with spastic diplegic CP of both genders (23 girls and 17 boys) participated in this study, their ages ranged from 4 to 8 years and they were randomly assigned into two groups of equal number (A and B). Group (A) received a selected physical therapy exercises program with emphasis on facilitation of standing balance using standard balance board while group (B) received the same selected physical therapy exercises program as in group (A) in addition using a specially designed balance board. The participated children were evaluated by HUMAC Balance System [Center of pressure (COP), Eye opened firm surface (EOFS) and Eye closed firm surface (ECFS)] and Pediatric balance scale (PBS) to evaluate standing balance. All participated children received the treatment program 3 sessions / week for 12 successive weeks. Results: The obtained results revealed significant differences of all measured variables when compared between pre and post- treatment in the two groups. Statistical significant differences were also found in post mean values of all measured variables when compared between the two groups after the treatment program in favor of group (B). Conclusion: Training a specially designed balance board as a part of the physical therapy exercises program is more effective for improving standing balance in children with spastic diplegic CP.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الهدف: أجريت هذه الرسالة لدراسة تأثير لوحة التوازن المصممة خصيصا للتوازن فى الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي. الأشخاص وطرق البحث: اشترك في هذه الرسالة أربعون طفلا من المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي من الجنسين (23 بنت و 17 ولد)، تتراوح أعمارهم السنية ما بين 4 – 8 عاما، كما تم تقسيمهم عشوائيا إلى مجموعتين متساويتين (أ ، ب). المجموعة (أ) تلقوا تمارين العلاج الطبيعي المُختارة مع التركيز على تسهيل التوازن أثناء الوقوف باستخدام لوحة التوازن القياسية، بينما مجموعة (ب) تلقوا نفس تمارين العلاج الطبيعي المُختارة للمجموعة (أ) باستخدام الشكل خاص من لوحة التوازن. تم تقييم الأطفال المشاركين في هذه الرسالة بواسطة نظام التوازن الهيوماك (مركز الضغط، سطح العين الثابت المفتوح وسطح العين الثابت المغلق) ومقياس توازن الأطفال لتقييم التوازن في الوقوف. جميع الأطفال المشاركين تلقوا برنامج العلاج 3 جلسات أسبوعيا لمدة 12 أسبوعا متتاليا. النتائج: أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية في جميع المتغيرات المقاسة عند المقارنة قبل وبعد العلاج في المجموعتين. كما وُجد وجود فروق ذات دلالة إحصائية لمتوسطات جميع القيم المتغيرات المقاسة عند المقارنة بين المجموعتين بعد البرنامج العلاجي لصالح المجموعة (ب). الإستنتاج: يعد التدريب بلوحة التوازن المصممة خصيصا كجزء من برنامج تمارين العلاج الطبيعي يكون أكثر فعالية لتحسين التوازن أثناء الوقوف عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغى المزدوج التشنجي.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاج الطبيعي
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Balance board
-- Children with diplegic cerebral palsy
-- Standing balance
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Gehan Hassan El-Meniawy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Kamal El-Sayed Shoukry
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Maya Galal Abd-Alwahab
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Gehan Hassan El-Meniawy
-- Kamal El-Sayed Shoukry
-- Maya Galal Abd-Alwahab
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.12.2025 92690 Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ze.E 01010110092690000 03.12.2025 03.12.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library