Use of an interactive stretch text content to improve reading comprehension skills among high schools students / (Record no. 176762)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05330namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251217095430.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251216s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Gift
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.34.M.Sc.2025.He.U
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Heba Hosny Mahmoud Mentawy,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Use of an interactive stretch text content to improve reading comprehension skills among high schools students /
Statement of responsibility, etc. by Heba Hosny Mahmoud Mentawy ; Supervised Dr. Zeinab Ali El Nagga, Dr. Mohamed Elsayed EL Naggar.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title استخدام محتوى نصي تفاعلي ممتد لتحسين مهارات الفهم القرائي لدى طلاب المدارس الثانوية
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 216 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-The Egyptian E-Learning University , 2025.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 113-125.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to improve reading comprehension skills for high school students. An <br/>interactive stretch text was designed to improve reading comprehension skills for secondary <br/>school students. The design of the research depended on an experimental group who was taught <br/>by using interactive stretch text content and a control group who was taught by the traditional <br/>methods of teaching reading. Both groups were examined by pre-post test before and after the <br/>implementation of using interactive stretch text and the traditional teaching methods. The main <br/>tools of the research were reading comprehension list of skills and subskills, English reading <br/>test and a designed interactive stretch text content. The results of the research found out that <br/>using interactive stretch text content increased students’ focus and interaction with visual <br/>elements. The stretch text content helped the teacher to use different methods and activities <br/>while teaching. Moreover, using stretch text content supported self-learning and gradual <br/>difficulty and enabled students to have immediate feedback for their answers. The researcher <br/>recommended using the interactive stretch text content in all Egyptian governmental schools <br/>and to use this technique to improve reading in training courses.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث إلى التعرف على فاعلية استخدام محتوى النص التفاعلي لتحسين مهارات فهم القراءة لطلاب المرحلة الثانوية في مصر، اشتملت عينة البحث على طلاب المرحلة الثانوية بمدرسة Weللتكنولوجيا التطبيقية بمدينة الشيخ زايد بمحافظة الجيزة مصر وتم تنفيذه في الفصل الدراسي الثاني من العام الأكاديمي 2024-2025.أظهرت النتائج ارتفاعًا ملحوظًا في درجات المجموعة التجريبية لصالح التطبيق البعدي لاختبار القراءة في المهارات الأساسية والفرعية مثل التنبؤ والتصور ومعرفه الفكرة الرئيسية للنص وتحليل التفاصيل الفرعية ومعرفه المرادفات والمتضادات كما أن استخدام البيئة الإلكترونية المقترحة باستخدام النص الموسع التفاعلي كان له أثر إيجابي في تنمية مهارات فهم المقروء لدى المجموعة التجريبية. وُجدت فرق داله إحصائيًا بين التطبيق القبلي والبعدي للمجموعة التجريبية لصالح التطبيق البعدي فى مهارات القراءة الرئيسية والمهارات الفرعية، حيث تراوحت قيم مربع إيتا بين (0.872) وتعزي الباحثة هذه النتائج إلى التفاعل مع المحتوى وتنوع الأنشطة واستخدام الوسائل البصرية التفاعلية وتزويد الطلاب بالتغذية الراجعة الفورية مما ادى الى تحسن الانتباه والتركيز. وتوصى الباحثة بأجراء دراسات مشابهة باستخدام تقنيه النص الممتد التفاعلي لتحسين مهارات الكتابة والتحدث فى مراحل تعليميه مختلفة.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Educational technology
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Interactive stretch text
-- Reading Comprehension Skills
-- among high school Students
-- النص الممتد التفاعلي
-- مهارات الفهم القرائي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Zeinab Ali El Nagga
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Mohamed Elsayed EL Naggar
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Zeinab Ali El Nagga
-- Mohamed Elsayed EL Naggar
Universities The Egyptian E-Learning University
Faculties Faculty of Educational Studies
Department Department of Education
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 16.12.2025 92816 Cai01.34.M.Sc.2025.He.U 01010110092816000 16.12.2025 16.12.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library