" برنامج إسترشادي بإستخدام إستراتيجية الخرائط الذهنية في إعداد الطالبة المعلمة موسيقياً" / (Record no. 176875)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06922namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | EG-GICUC |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251221121613.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251221b2025 Ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 781.542 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 781.542 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.25.02.Ph.D.2025.رن.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | رنا جمال محمد أبو الحسن، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | " برنامج إسترشادي بإستخدام إستراتيجية الخرائط الذهنية في إعداد الطالبة المعلمة موسيقياً" / |
| Statement of responsibility, etc. | [إعداد]رنا جمال محمد أبو الحسن ؛ إشراف 1. أ. د/ سعاد عبد العزيز إبراهيم نجلة، 2. أ. د/ هند إسماعيل إمبابي عبدالنبي، 3. د/ منال عزت حسن |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | “ Concealing program using the strategy of Mind Maps in the preparation of students teachers musical“ |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2025. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 377 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2025. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 197-207. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تعتمد فكرة البحث علي إستخدام إستخدام إستراتيجية الخرائط الذهنية لإستخدامها في تنمية المهارات الموسيقية للطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة من ناحية المعارف و المفاهيم الموسيقية و الإستماع و التذوق الموسيقي و الغناء و المصاحبة والعزف علي آلات الفرقة الموسيقية .<br/>و يهدف البحث التحقق من فاعلية البرنامج الإسترشادي في إعداد الطالبات المعلمات بكلية التربية للطفولة المبكرة – جامعة القاهرة موسيقياً .<br/>الفصل الأول : مشكلة البحث و الدراسات السابقة<br/>المبحث الأول : مشكلة البحث – أهداف البحث – أهمية البحث – حدود البحث – منهج البحث – فروض البحث – عينة البحث – أدوات البحث .<br/>المبحث الثاني ويحتوي علي الدراسات السابقة و المرتبطة و قسمتها الباحثة إلي محورين.<br/>الفصل الثاني: <br/>يحتوي هذا الفصل علي الإطار النظري الخاص بموضوع البحث و ينقسم بدورة علي ثلاث نقاط أساسية وهي:-<br/>المبحث الأول :- إستراتيجية الخرائط الذهنية<br/>المبحث الثاني :- إعداد الطالبة المعلمة موسيقياً و يتضمن المهارات الموسيقية و الأنشطة الموسيقية<br/>المهارات الموسيقية<br/>المبحث الثالث :- الطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة<br/>الفصل الثالث: الإطار التطبيقي للبحث :<br/>يتناول هذا الفصل إجراءت البحث، بناء قائمة المهارت الموسيقية المراد تنميتها عند الطالبة المعلمة، مراحل إعداد البرنامج الإسترشادي، تصميم الخرائط الذهنية ، تصميم الإختبار التحصيلي الموسيقي القبلي - بعدي<br/>الفصل الرابع : تحليل نتائج البحث و تفسيرها : <br/>و يتضمن هذا الفصل الإجابة علي فروض البحث , و نتائج البحث و تفسيرها و النتائج الإحصائية للإختبار التطبيقي الموسيقي الفبلي بعدي التطبيقي , و التوصيات و المقترحات , و قائمة بمراجع البحث, و ملاحق البحث , ثم ملخص و مستخلص البحث باللغتين العربية و الإنجليزية . <br/><br/> |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The idea of the research is based on using the mind mapping strategy to be used in developing the musical skills of the student teacher at the College of Early Childhood Education in terms of musical knowledge and concepts, listening, musical taste, singing, accompaniment, and playing band instruments. The research aims to verify the effectiveness of the guidance program in musically preparing female student teachers at the Faculty of Early Childhood Education - Cairo University.<br/>First chapter : <br/>The first chapter contains two sections:<br/>The first section: Introduction to the research<br/>The second section contains previous and related studies, which the researcher divided into two axes.<br/>Second Chapter :<br/>This chapter contains the theoretical framework for the research topic and is divided into three basic points:<br/>The first topic: - Mind maps<br/>The second topic: Preparing the student teacher musically<br/>The third topic: - College of Early Childhood Education - Preparing the early childhood teacher<br/>Third chapter: <br/>Applied Study:<br/>This chapter deals with research procedures, building a list of musical skills to be developed in the student teacher, stages of preparing the guidance program, designing mind maps, and designing the pre-post musical achievement test.<br/>Fourth Chapter :<br/>Analysis and interpretation of the research results:<br/>This chapter includes the answer to the research hypotheses, the research results and their interpretation, the statistical results of the applied musical pre-posttest, recommendations and proposals, a list of research references, research appendices, then a summary and abstract of the research in Arabic and English.<br/> |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | تربية موسيقية |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | برنامج إسترشادي |
| -- | الخرائط الذهنية |
| -- | إعداد معلمات الطفولة المبكرة موسيقياً |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سعاد عبد العزيز إبراهيم نجلة |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | هند إسماعيل إمبابي عبدالنبي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منال عزت حسن |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 28-02-2024 |
| Supervisory body | سعاد عبد العزيز إبراهيم نجلة |
| -- | هند إسماعيل إمبابي عبدالنبي |
| -- | منال عزت حسن |
| Discussion body | نبيل السيد حسن |
| -- | إيناس عادل السقا |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية النوعية |
| Department | قسم التربية الموسيقية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Yasmin |
| Reviser Names | Cataloger |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 21.12.2025 | 32785 | Cai01.25.02.Ph.D.2025.رن.ب | 01010100032785000 | 21.12.2025 | 21.12.2025 | Thesis |