دراسة مقارنة لتصورات معايير القيم السلوكية في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية من منظور كل من أعضاء هيئة التدريس والطلاب بالجامعات / (Record no. 176961)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05364namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251223111839.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251223b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.M.Sc.2024.مر.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مروة عادل عيد حسن،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دراسة مقارنة لتصورات معايير القيم السلوكية في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية من منظور كل من أعضاء هيئة التدريس والطلاب بالجامعات /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]مروة عادل عيد حسن ؛ إشراف أ.د/سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، أ.د/ أمين علي محمد سليمان، د.ميهان حمدى محمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title • A comparative study of the Stamdards of behavioral in light of some demographic variables from the perspective of both faculty members and university students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 105 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 86-92.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. مقارنة لتصورات معايير القيم السلوكية في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية من منظور كل من أعضاء هيئة التدريس والطلاب بالجامعات تكونت عينة البحث من (150) من الطلاب (75) طالباً من الجامعات الحكومية و(75) من الجامعات الخاصة و(150) من أعضاء هيئة التدريس بواقع(75) بالجامعات المصرية الحكومية و(75) بالجامعات المصرية الخاصة واستخدمت الباحثة استبيانى تصورات القيم السلوكية لدى الطلاب وأعضاء هيئة التدريس، و أثبتت النتائج : لا توجد فروق داله احصائيا في تصورات القيم السلوكية بحسب النوع الأجتماعى، نوع الجامعة (حكومية - خاصة) والتخصص (علمى ، نظرى ) لدى أعضاء هيئة التدريس والطلاب بالجامعات المصرية.<br/>أدوات الدراسة: <br/>تمثلت أداتى الدراسة الحالية فى مقباسي :<br/>1. مقياس تصورات القيم السلوكية من منظور الطلاب اعداد الباحثة.<br/>2. مقياس تصورات القيم السلوكية من منظور أعضاء هيئة التدريس بالجامعات اعداد الباحثة.<br/>من اعداد الباحثة <br/>عينة الدراسة:<br/>تكونت من (300)من طلاب الجامعات وأعضاء هيئة تدريس فى الجامعات الحكومية والخاصة .<br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to compare perceptions of behavioral value standards in light of some variables Demographics from the perspective of both faculty members and students at universities. The research sample consisted of (150) students (75) students from public universities and (75)From private universities and (150) faculty members, (75) from Egyptian public universities and (75) from Egyptian universities.Theresearcher used a questionnaire about perceptions of behavioral values among students and faculty members, and the results showed: There are no statistically significant differences in perceptions of behavioral values according to gender, type of university (governmental - private) and specialization (scientific, theoretical) among faculty members and students in Egyptian universities<br/>The tools of current study were :<br/>1. Questionnaire perceptions of behavioral values from the perspective of students prepared by the researcher.<br/>2. Questionnaire perceptions of behavioral values from the perspective of faculty members in universities prepared by the researcher.<br/>The study used a sample consisting(300) ) of students in Egyptian universities and faculty members in universities.<br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term القيم السلوكية
-- المتغيرات الديموغرافية
-- الجامعات الحكومية والخاصة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ميهان حمدى محمد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمين علي محمد سليمان
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 31-10-2024
Supervisory body ميهان حمدى محمد
-- أمين علي محمد سليمان
-- سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى
Discussion body سعيد عبد الرحمن محمد
-- محمد السيد محمد صديق
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم نفس تربوى
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.12.2025 32795 Cai01.23.09.M.Sc.2024.مر.د 01010100032795000 23.12.2025 23.12.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library