header

التعليم المعمارى بين التراث الاسلامى والنظام المصرى المعاصر : (Record no. 23975)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02593nam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223025935.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 091008s2008 ua e f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.13.02.M.Sc.2008.ار.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name اريج الوليد عبدالحكم العادل
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التعليم المعمارى بين التراث الاسلامى والنظام المصرى المعاصر :
Remainder of title دراسة تحليلية مقارنة /
Statement of responsibility, etc. اريج الوليد عبدالحكم العادل ؛ اشراف بهاءالدين حافظ بكرى : سوسن احمد حلمى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Architectural education in islamic heritage and the contemporary Egyptian system of education :
Remainder of title Comparative analytical study
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. اريج الوليد عبدالحكم العادل :
Date of publication, distribution, etc. 2008
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 518 ص :
Other physical details رسوم هندسية ؛
Dimensions 30سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الهندسة - قسم الهندسة المعمارية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. البحث هو مساهمة فى حل مشكلة التعليم المعمارى على اساس قراءة تحليلية للمشهد التعليمى فى التراث الاسلامى ومقارنته بالوضع الحالى للتعليم فى مصر: يتزامن البحث مع الدعوة الملحة الى الارتقاء وتطوير التعليم فى مصر بصفة عامة والتعليم الجامعى بصفة خاصة شريطة ان يكون ارتقاءا جذريا هدفا ومنهجا واسلوبا. يقدم البحث نتائج الدراسة التحليلية المقارنة فى صورة مجموعة من التوصيات لتطوير التعليم المعمارى فى مصر من خلال مزايا النظم التعليمية الاسلامية: بالاضافة الى كروكى مقترح للعملية التعليمية المعمارية لتحقيق الاسس التى تم استنتاجها
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التراث الاسلامى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعليم المصرى المعاصر
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعليم المعمارى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name بهاءالدين حافظ بكرى :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن احمد حلمى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN)
No. of Items 1
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Mustafa
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.13.02.M.Sc.2008.ار.ت 01010100014297000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.13.02.M.Sc.2008.ار.ت 01020100014297000 22.09.2023 CD - Rom 14297.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library