header

أثر برنامج لدافعية الإنجاز فى رفع مستوى تقدير الذات لدى طلاب المرحلة المتوسطة المعاقين بصريا بالمملكة العربية السعودية / (Record no. 39969)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02925cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030707.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 121020s2012 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2012.مح.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد الحسين محمد المهداوي
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج لدافعية الإنجاز فى رفع مستوى تقدير الذات لدى طلاب المرحلة المتوسطة المعاقين بصريا بالمملكة العربية السعودية /
Statement of responsibility, etc. محمد الحسين محمد المهداوي ؛ اشراف منى حسن السيد ابدوى : حنان محمد نور الدين
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of achievement motivation program on increasing self - esteem among visually impaired students in the intermediate stage in the Kingdom of Saudi Arabia
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. محمد الحسين محمد المهداوي :
Date of publication, distribution, etc. 2012
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 236ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الارشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الأثر الذى يمكن أن يحدثه برنامج تدريبى لدافعية الإنجاز على عينة من الطلاب المراهقين المعاقين بصريا بمكوناتها المختلفة التى تشمل الطموح والقدرة على بلوغ معايير الامتياز والقدرة على تحمل المسئولية المنافسة والرغبة فى التفوق القدرة على الاستقلالية الثقة فى النفس واحترام الذات وتأثير ذلك على تقدير الذات لدى المراهقين المعاقين بصريا من طلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية ومدى نجاح البرنامج فى توجيههم إلى التفكير والسلوك الإنجازى وتدريبهم على السمات العقلية والانفعاليةوالسلوكية التى تميز الأفراد ذوى الدافعية العالية للإنجاز بما يساعدهم على فهم ذواتهم وبيئاتهم
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المملكة العربية السعودية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term رفع مستوى تقدير الذات
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طلاب المرحلة المتوسطة المعاقين بصريا
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name حنان محمد نور الدين :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد ابدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Soheir
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2012.مح.أ 01010100017448000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2012.مح.أ 01020100017448000 22.09.2023 CD - Rom 17448.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library