header

الآراء التربوية عند ابن الحاج العبدري : (Record no. 47391)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03070cam a2200325 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031041.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 140916s2013 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.M.Sc.2013.يا.آ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ياسر رمزي عبدالقادر المرسي
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الآراء التربوية عند ابن الحاج العبدري :
Remainder of title دراسة تحليلية ناقدة /
Statement of responsibility, etc. ياسر رمزي عبدالقادر المرسي ؛ إشراف نادية يوسف جمال الدين
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The Educational views of Ibn Haj Abdari :
Remainder of title An analytical and critical study
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. ياسر رمزي عبدالقادر المرسي :
Date of publication, distribution, etc. 2013
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 234 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم أصول التربية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدفت الدراسة ما يلي: ١. الكشف عن الآراء التربوية لابن الحاج العبدري وذلك من خلال ما كتبه في كتابه (المدخل إلي الشرع الشريف). ٢. الإسهام في تأصيل التربية الإسلامية عن طريق الوقوف علي التراث التربوي لدي فقيه ومؤرخ اجتماعي كابن الحاج العبدري. ٣. إحياء التراث التربوي العربي الإسلامي عمومًا والتربوي منه بشكل خاص وتقريبه للناس من خلال توضيح الإسهامات التربوية المتنوعة للمفكرين المسلمين ودورهم في تناول القضايا التربوية. منهج الدراسة: استخدم الباحث المنهج التاريخي المنهج المستخدم لمعرفة الأحوال والأحداث ووصف الظروف والممارسات التي كانت قائمة في مجتمع ما في عصر مختلف أو التي جرت في الماضي بهدف فهم خبرات البشرية الماضية بطريقة معينة . كما استخدم الباحث أسلوب تحليل المحتوى باعتباره أداة من أدوات البحث المناسبة بهدف إبراز ما فى الكتاب من مواطن اهتمام تربوية دون اللجوء إلى تأويل ما كتبه الكاتب صراحة ومن ثم تهتم هذه الدراسة بتقديم تحليل نقدي لمحتوى كتاب المدخل لابن الحاج العبدرى لتحديد آرائه التربوية فيه
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term ابن الحاج العبدري
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الآراء التربوية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الفكر التربوى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية يوسف جمال الدين :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Enas
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2013.يا.آ 01010100019178000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.02.M.Sc.2013.يا.آ 01020100019178000 22.09.2023 CD - Rom 19178.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library