header

مُعالجة الصُحف الليبيّة للقضايا العربية : (Record no. 52710)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03020cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031319.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 151012s2015 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.15.02.Ph.D.2015.مح.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد عبدالله سالم الأجم
245 10 - TITLE STATEMENT
Title مُعالجة الصُحف الليبيّة للقضايا العربية :
Remainder of title دراسة تحليليّة و ميدانية /
Statement of responsibility, etc. محمد عبدالله سالم الأجم ؛ إشراف نجوى كامل عبدالرّحيم : سُهير عثمان عبدالحليم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The libyan newspapers treatment to Arabic issues :
Remainder of title Analytical and field study
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. محمد عبدالله سالم الأجم :
Date of publication, distribution, etc. 2015
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 365 ورقة :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 30سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الإعلام - قسم الصحافة
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تعرّضتْ الدّراسة إلى مُعالجة الصُحف الليبية اليوميّة للقضايا العربيّة: و ذلك فى الفترة الزمنية من 1يوليو 2006إلى 30 يونيو: حيثُ تمّ رصد و تحليل موضُوعات القضايا العربية المنشُورة في عينة صُحف الدّراسة: و هذه القضايا هى: الحرب على العراق (و الاحتلال الأمريكي له): و العدوان الإسرائيلى على لُبنان: و العدوان الإسرائيلى على غزّة: و هدفتْ الدّراسة إلى الكشف عن حجم الاهتمام الذي توليه الصُحف الليبية اليوميّة لشكل و مضمُون القضايا العربيّة: و فهم طرق و أساليب المُعالجة الصّحفية لها: و التّعرف على استراتيجية التناول الصّحفي للقضايا العربية عند القائم بالاتصال فى صُحف الدّراسة و العوامل المُؤثرة فى آدائه: و اقتراح ما من شأنه أن يُسهم فى رقى التناول الصّحفى للقضايا بالصحف الليبية مُستقبلاً؛ و ذلك من أجل الوصول إلى مُعالجة صحفية أكثر تأثيراً و فاعلية: و أفضل أداءً فى تحقيق الأهداف التى تسعى إليها الصُحف الليبية من وراء هذه المعالجة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الحرب على العراق
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الصحف الليبية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المعالجة الصحفية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سُهير عثمان عبدالحليم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى كامل عبدالرّحيم :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.15.02.Ph.D.2015.مح.م 01010100021012000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.15.02.Ph.D.2015.مح.م 01020100021012000 22.09.2023 CD - Rom 21012.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library