دمج الطلاب ذوى الاحتياجات الخاصة فى التعليم العالى بمصر فى ضوء مدخل الهندسة البشرية / (Record no. 82357)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02468cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032822.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 211002s2021 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.Ph.D.2021.ريـ.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ريهام عبدالحميد على محمد شبيب
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دمج الطلاب ذوى الاحتياجات الخاصة فى التعليم العالى بمصر فى ضوء مدخل الهندسة البشرية /
Statement of responsibility, etc. ريهام عبدالحميد على محمد شبيب ؛ إشراف نادية يوسف جمال الدين : سميرة أبو زيد عبده نجدى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Inclusion of students with special needs in higher education in Egypt in the light of ergonomics approach
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. ريهام عبدالحميد على محمد شبيب :
Date of publication, distribution, etc. 2021
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 213 ص : (22) ملاحق ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم أصول التربية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث التوصل إلى كيفية تحقيق دمج الطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة فى التعليم العالى فى ضوء مدخل الهندسة البشرية: و ذلك من خلال التعرف على الإطار الفكرى لدمج الطلاب المعاقين فى التعليم العالى: و التعرف على الإطار المفاهيمى للهندسة البشرية كمدخل لدمج المعاقين فى المؤسسات التعليمية: و الكشف عن واقع دمج الطلاب المعاقين بالجامعات المصرية: و استخدم البحث المنهج المختلط: و ساهم ما توصل إليه البحث من نتائج فى وضع رؤية مقترحة لدمج الطلاب المعاقين بالجامعات المصرية
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعليم العالى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term ذوى الاحتياجات الخاصة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سميرة أبوزيد عبده نجدى :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية يوسف جمال الدين :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.Ph.D.2021.ريـ.د 01010100028672000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.02.Ph.D.2021.ريـ.د 01020100028672000 22.09.2023 CD - Rom 28672.CD
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library