فاعلية استخدام غرفة الحواس فى تنمية مهارات التواصل لدى الأطفال الذاتويين / (Record no. 82403)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02462cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032823.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 211003s2021 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.26.03.Ph.D.2021.ور.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وردة حسن محمد حسن
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية استخدام غرفة الحواس فى تنمية مهارات التواصل لدى الأطفال الذاتويين /
Statement of responsibility, etc. وردة حسن محمد حسن ؛ إشراف سهير كامل أحمد : نهى محمود الزيات
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of using the sensory room in developing the communication skills of autistic children
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. وردة حسن محمد حسن :
Date of publication, distribution, etc. 2021
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 236 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم النفسية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية للتأكد من فاعلية استخدام غرفة الحواس لتنمية مهارات التواصل لدى الأطفال الذاتويين: و قد تم إستخدام المنهج شبه التجريبى و تكونت عينة الدراسة من (7) أطفال ذاتويين تراوحت أعمارهم من (4-6) سنوات. و تمثلت أدوات الدراسة في مقياس مهارات التواصل (إعداد أ.د/ سهير كامل أحمد - أ.د/ بطرس حافظ 2017): مقياس جيليام (إعداد د/ عادل عبدالله 2005): مقياس القائمة الحسية (إعداد د. أحمد محمد عبدالفتاح 2015): برنامج التكامل الحسى (اعداد الباحثة). و أثبتت نتائج الدراسة فاعلية استخدام غرفة الحواس لتنمية مهارات التواصل لدى الأطفال الذاتويين
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الأطفال الذاتويين
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الغرفة الحسية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات التواصل
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سهير كامل أحمد :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.26.03.Ph.D.2021.ور.ف 01010100028689000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.26.03.Ph.D.2021.ور.ف 01020100028689000 22.09.2023 CD - Rom 28689.CD
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library