Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

استخدام البروفيل النفسي التربوي PEP3 في تقييم الاضطرابات النمائية لحالات تشتت الانتباه وفرط الحركة لدى الأطفال / اعداد منة الله عفيفي السيد عفيفي؛ اشراف أ.د. نهى محمود الزيات، د. هبة إسماعيل متولي.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2021Description: 226 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Use of Psycho Education Profile PEP3 in Assessment of Growth Disorders for Cases of Attention Deficit Hyperactivity Disorder at Children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 305.231
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجيستير)-جامعة القاهرة، 2021. Summary: هدف البحث إلي التاكد من فاعلية استخدام البروفَيل النفسي التربوي (PEP3) في تشخيص وتقييم شدة الاضطراب لحالات الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة بهدف الوصول إلي تقييمات تشخيصية دقيقة من أجل إعداد البرامج المناسبة للأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، وتحديد أوجه التشابه والاختلاف بينهم وبين الأطفال العاديين، وتكونت عينة البحث من عدد (50) طفل وطفلة مقسمين إلي (25) من الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، و(25) طفل وطفلة من الأطفال العاديين، تراوحت أعمارهم ما بين (5-7) سنوات، واشتملت أدوات البحث علي: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة ل”Raven”، مقياس الملف النفسي التربوي(PEP3)، قائمة كونرز المعدلة نسخة الوالدين (”Conner’s Parent Rating Scales Revised”(CTRS-R:L) واستخدمت الباحثة في البحث المنهج الوصفي، وأسفرت النتائج عن: 1- ” توجد فروق ذات دلالة إحصائية في أبعاد مقياس الملف النفسي التربوي وذلك وفقًا لطبيعة العينة: (الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، والأطفال العاديين) في إتجاه الأطفال العاديين”. 2- ” تختلف شكل الصفحة النفسية للأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة عن شكل الصفحة النفسية للأطفال العاديين”. مما يشير إلي فاعلية استخدام البروفَيل النفسي التربوي (PEP3) في تقييم الاضطرابات النمائية لحالات تشتت الانتباه وفرط الحركة لدي الأطفالSummary: This study aimed to ensure the efficiency of using the Psycho education profile (PEP3) in diagnosis and assessment of disorder degree for children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder. This is to seek achieve accurate diagnostic assessments for preparation of suitable programs for children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder. in addition to determine the similarity and difference aspect between them and natural children .The study sample was consists of (50) children (male, female) divided into (25) children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder and (25) of natural children. The children ages ranges (5-7) years old. The study tools include; Raven’s Color Progressive Matrices Test, Psycho education profile(PEP3) test, Conner’s parent rating the scales revised and the researcher applied the descriptive methodology where the results are as the following: 1- There are statistically significant differences among the in the dimensions psychological file education (PEP3) by sample nature (children with attention deficit and hyperactivity, and natural children). For the benefit of natural children. 2- The format of the psychological page of children with attention deficit hyperactivity disorder differs from the format of the psychological page of normal children This Inddicates to the effectiveness of using the psychological- Educationalprofile in diagnosing and assessing growth disorders for cases of Attention deficit hyperactivity disorder at children
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 26 03 M.Sc 2021 من.إ. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029893000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجيستير)-جامعة القاهرة، 2021.

ببليوجرافيا: صفحات. 218-179.

هدف البحث إلي التاكد من فاعلية استخدام البروفَيل النفسي التربوي (PEP3) في تشخيص وتقييم شدة الاضطراب لحالات الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة بهدف الوصول إلي تقييمات تشخيصية دقيقة من أجل إعداد البرامج المناسبة للأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، وتحديد أوجه التشابه والاختلاف بينهم وبين الأطفال العاديين، وتكونت عينة البحث من عدد (50) طفل وطفلة مقسمين إلي (25) من الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، و(25) طفل وطفلة من الأطفال العاديين، تراوحت أعمارهم ما بين (5-7) سنوات، واشتملت أدوات البحث علي: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة ل”Raven”، مقياس الملف النفسي التربوي(PEP3)، قائمة كونرز المعدلة نسخة الوالدين (”Conner’s Parent Rating Scales Revised”(CTRS-R:L) واستخدمت الباحثة في البحث المنهج الوصفي، وأسفرت النتائج عن: 1- ” توجد فروق ذات دلالة إحصائية في أبعاد مقياس الملف النفسي التربوي وذلك وفقًا لطبيعة العينة: (الأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة، والأطفال العاديين) في إتجاه الأطفال العاديين”. 2- ” تختلف شكل الصفحة النفسية للأطفال ذوي اضطراب تشتت الانتباه وفرط الحركة عن شكل الصفحة النفسية للأطفال العاديين”. مما يشير إلي فاعلية استخدام البروفَيل النفسي التربوي (PEP3) في تقييم الاضطرابات النمائية لحالات تشتت الانتباه وفرط الحركة لدي الأطفال

This study aimed to ensure the efficiency of using the Psycho education profile (PEP3) in diagnosis and assessment of disorder degree for children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder. This is to seek achieve accurate diagnostic assessments for preparation of suitable programs for children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder. in addition to determine the similarity and difference aspect between them and natural children .The study sample was consists of (50) children (male, female) divided into (25) children who suffer from Attention Deficit Hyperactivity Disorder and (25) of natural children. The children ages ranges (5-7) years old. The study tools include; Raven’s Color Progressive Matrices Test, Psycho education profile(PEP3) test, Conner’s parent rating the scales revised and the researcher applied the descriptive methodology where the results are as the following:
1- There are statistically significant differences among the in the dimensions psychological file education (PEP3) by sample nature (children with attention deficit and hyperactivity, and natural children). For the benefit of natural children.
2- The format of the psychological page of children with attention deficit hyperactivity disorder differs from the format of the psychological page of normal children
This Inddicates to the effectiveness of using the psychological- Educationalprofile in diagnosing and assessing growth disorders for cases of Attention deficit hyperactivity disorder at children

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library