تمثيلات المرأة في خطاب الكاريكاتير العربي : دراسة سيميولوجيَّة وثقافيَّة / اعداد هبة الله أسامة محمد ؛ اشراف ا.د. هناء فاروق صالح، ا.د. محمد حسام الدين إسماعيل.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 194 صفحة. : ايضاحيات؛ 30سم. CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- Representations of women in the discourse of Arab cartoons A Semiological and Cultural Study [Added title page title]
- 305.488927
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01 15 02 M.Sc 2022 هب.ت. (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029955000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 177-185.
استهدفت الدراسة التعرُّف على طبيعة الصورة المُقدَّمة عن المرأة في الكاريكاتير العربيّ، وتحديد حجم الاهتمام بظهور المرأة في الكاريكاتير، والأفكار التي تُقدَّم بها المرأة للمجتمع، وتحليل السلبيَّات والإيجابيَّات في صورة المرأة المُقدَّمة،ورصد الأسلوب اللفظي، سواء أكان على لسان المرأة في الكاريكاتير أم على لسان الشخصيات الكاريكاتيرية الأخرى عن المرأة، وصولًا إلى الكشف عن الدور الذي يقوم به الكاريكاتير كأداة صحفية في تصنيف المرأة وتقديمها للجمهور.
The study aimed to identify the nature of the presented image of women in Arab caricatures .Determining the amount of interest in the appearance of women in caricatures, and the perceptions that women are presented through to the society,and analysis of the negatives and positives in the image of the presented woman.Andallocate the verbal style, whether it is on the tongue of the woman in the caricature or on the lips of other caricature characters about women,In addition to revealing the role that caricature plays as a journalistic tool in classifying women and presenting them to the public.
To achieve the goal of the study, the researcher made a comparison to find out the difference between the countries of the sample newspapers with interest in publishing caricatures in general and caricatures of women in particular, and to identify the discrepancy in the rate of women’s appearance in caricatures among the sample newspapers and to study the differences in presenting the image of women among the newspapers of the study sample, as well as identifying metaphors and formations Used in women’s caricatures in the sample newspapers and the implication of these metaphors.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.