header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

تصور مقترح لتنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء أهداف التعلم المستمر مدى الحياة / [اعداد] چيهان عبد المنعم محمد أحمد الرشيدي ؛ إشراف ا.د. أسامة محمود فراج، ا.د.رحاب أحمد إبراهيم

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 194 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A proposed paradigm for developing the communicative competencies of the digital immigrant in light of lifelong learning goals [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 374.962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف البحث إلى تقديم تصور مقترح لتنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء التعلم المستمر مدى الحياة، وقد تم استخدام المنهج الوصفي المسحي من خلال إعداد استبانة كفايات طُبِّقَتْ على عينة قوامها (194) طالبًا من طلاب الدراسات العليا” الماجستير والدكتوراه” في كلية الدراسات العليا للتربية - جامعة القاهرة، وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج، أهمها أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين الذكور والإناث فيما يخص الكفايات التواصلية بمحاورها الأربعة، وقد يرجع ذلك إلى أن النوعين ذكورًا وإناثًا يستشعران دور الكفايات التواصلية في ضوء التعلم المستمر مدى الحياة؛ حيث إنها لا تحظى بالاهتمام الكافي في نطاق تنميتها ودراستها في كلية الدراسات العليا للتربية - جامعة القاهرة، كما أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية فيما يخص الدرجة العلمية (ماجستير ودكتوراه) حول محاور الكفايات التواصلية، إضافةً إلى أهمية تنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء أهداف التعلم المستمر مدى الحياة، والتزام الطلاب المهاجرين الرقميين بالمعايير والقيم الأخلاقية عند استخدام تكنولوجيا المعلومات، واحتياج المدربين وأعضاء هيئة التدريس وطلاب الماجستير والدكتوراه فئة المهاجر الرقمي إلى تنمية الكفايات التواصلية.Summary: The research aimed to present a proposed Paradigm for the development of the communicative competencies of the digital immigrant in the light of lifelong learning. The descriptive survey method was used by preparing a competency questionnaire that was applied to a sample of (194) postgraduate students ”masters and PhD” in the Graduate School of Education - Cairo University, and the research reached a set of results, the most important of which is that there are no statistically significant differences between males and females with regard to communicative competencies in its four axes. As it does not receive sufficient attention within the scope of its development and study at the Faculty of Graduate Studies of Education - Cairo University, and there are no statistically significant differences with regard to the academic degree (master’s and Ph.D.) on the axes of communicative competencies, in addition to the importance of developing the communicative competencies of the digital immigrant in light of The objectives of lifelong learning, the commitment of digital immigrant students to ethical standards and values when using information technology, and the need for trainers, faculty, master’s and doctoral students in the digital immigrant category to develop communicative competencies.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.08.M.Sc.2022.جي.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030017000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01 23 08 M.Sc 2022 أح.ا استراتيجية مقترحـة قائمة على المدخـل الوظيفي لتنمية مهارات الكفـايـة التواصلية لدى طلاب اللغة العربية للناطقين بغيرها في المستوى المتوسط / Cai01.23.08.M.Sc.2022.أم.ت تصور مقترح لمنهج العلوم للدارسات بالتعليم المجتمعى فى ضوء المعايير المناسبة / Cai01 23 08 M.Sc 2022 ان.ت. تقويم محتوى كتب التربية الإسلامية للدارسين بفصول مواصلة التعليم الإعدادي على ضوء مقاصد الشريعة / Cai01.23.08.M.Sc.2022.جي.ت تصور مقترح لتنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء أهداف التعلم المستمر مدى الحياة / Cai01.23.08.M.Sc.2022.دا.ت تصور مقترح لتحسين جودة الحياة لدى معلم الكبار في ضوء تحديات مجتمع المعرفة / Cai01.23.08.M.Sc.2022.شي.ت تصور مقترح لتنمية المهارات الحياتية لطلاب التعليم العالى فى ضوء متطلبات جودة الحياة / Cai01.23.08.M.Sc.2022.شي.ت تصور مقترح لتنمية المهارات الحياتية لطلاب التعليم العالى فى ضوء متطلبات جودة الحياة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 169-194.

هدف البحث إلى تقديم تصور مقترح لتنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء التعلم المستمر مدى الحياة، وقد تم استخدام المنهج الوصفي المسحي من خلال إعداد استبانة كفايات طُبِّقَتْ على عينة قوامها (194) طالبًا من طلاب الدراسات العليا” الماجستير والدكتوراه” في كلية الدراسات العليا للتربية - جامعة القاهرة، وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج، أهمها أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين الذكور والإناث فيما يخص الكفايات التواصلية بمحاورها الأربعة، وقد يرجع ذلك إلى أن النوعين ذكورًا وإناثًا يستشعران دور الكفايات التواصلية في ضوء التعلم المستمر مدى الحياة؛ حيث إنها لا تحظى بالاهتمام الكافي في نطاق تنميتها ودراستها في كلية الدراسات العليا للتربية - جامعة القاهرة، كما أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية فيما يخص الدرجة العلمية (ماجستير ودكتوراه) حول محاور الكفايات التواصلية، إضافةً إلى أهمية تنمية الكفايات التواصلية للمهاجر الرقمي في ضوء أهداف التعلم المستمر مدى الحياة، والتزام الطلاب المهاجرين الرقميين بالمعايير والقيم الأخلاقية عند استخدام تكنولوجيا المعلومات، واحتياج المدربين وأعضاء هيئة التدريس وطلاب الماجستير والدكتوراه فئة المهاجر الرقمي إلى تنمية الكفايات التواصلية.

The research aimed to present a proposed Paradigm for the development of the communicative competencies of the digital immigrant in the light of lifelong learning. The descriptive survey method was used by preparing a competency questionnaire that was applied to a sample of (194) postgraduate students ”masters and PhD” in the Graduate School of Education - Cairo University, and the research reached a set of results, the most important of which is that there are no statistically significant differences between males and females with regard to communicative competencies in its four axes. As it does not receive sufficient attention within the scope of its development and study at the Faculty of Graduate Studies of Education - Cairo University, and there are no statistically significant differences with regard to the academic degree (master’s and Ph.D.) on the axes of communicative competencies, in addition to the importance of developing the communicative competencies of the digital immigrant in light of The objectives of lifelong learning, the commitment of digital immigrant students to ethical standards and values when using information technology, and the need for trainers, faculty, master’s and doctoral students in the digital immigrant category to develop communicative competencies.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library