برنامج أنشطة موسيقية لتنمية بعض عادات العقل لدى طفل الروضة / مقدمة من الباحثة هدى ممدوح جابر غانم ؛ اشراف د. سعاد عبد العزيز إبراهيم نجلة، د.رانيا سمير الياس، د. هدى محمود مزيد.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 453صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- Program Music Activities to develop some Mind Habits among Kindergarteners [Added title page title]
- 372.218 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.01.Ph.D.2023.هد.ب (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030827000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 160-167.
هدفت الدراسة إلى بناء برنامج أنشطة موسيقية لتنمية بعض عادات العقل لدى طفل الروضة. واتبعت الباحثة المنهج شبه التجريبي. وتمثلت عينة الدراسة في (30) طفلاً وطفلة تراوحت أعمارهم من (5-6) سنوات. وقد تم اختيارهم من روضة مدرسة المؤسسة للتعليم الأساسي لإدارة الباجور التعليمية بمحافظة المنوفية والذين تم اختيارهم لتطبيق البرنامج القائم على الأنشطة الموسيقية عليهم. وتمثلت أدوات الدراسة في:
• اختبار ذكاء الأطفال لإجلال سري. (1998)، (إعداد إجلال سري)
• استمارة استطلاع رأي معلمات الروضة حول واقع تقديم الأنشطة الموسيقية لتنمية بعض عادات العقل لدى طفل الروضه.
• استمارة استطلاع رأي معلمات الروضة لمعرفة مدى وعى طفل الروضة بعادات العقل. (إعداد الباحثة)
• استمارة إستطلاع آراء السادة الخبراء حول عادات العقل المناسبة لطفل الروضة والتي يمكن تنميتها من خلال الأنشطة الموسيقية. (إعداد الباحثة)
• قائمة ببعض عادات العقل المناسبة لطفل الروضة .(إعداد الباحثة)
• بطاقة ملاحظة بعض عادات العقل لطفل الروضة. (إعداد الباحثة)
• مقياس عادات العقل المصور لطفل الروضة. (إعداد الباحثة)
• د- برنامج أنشطة موسيقية لتنمية بعض عادات العقل لدي طفل الروضة من(5-6) سنوات. (إعداد الباحثة)
وأسفرت نتائج الدراسة عن فعالية برنامج الأنشطة الموسيقية لتنمية بعض عادات العقل لدى عينة الدراسة.
The study aimed to build a program of musical activities to develop some habits of mind among kindergarten children. Te Quasi-experimental approach was applied. The study sample was (30) boys and girls were chosen from the Kindergarten of the Foundation School for Boys For the basic education of El-Bagour Educational Administration in Menoufia Governorate, who were chosen to apply the program based on musical activities to them. The study tools were:
• Tools for sample selection and equivalence: A- Children's intelligence test by Ijlal Sirri. (1998) (secret homage setting)
• Kindergarten teachers' survey form about the reality of providing musical activities to develop some habits of mind among kindergarten children. (prepared by the researcher)
• An opinion form for kindergarten teachers to examine the level of kindergarteners' awareness of the habits of mind (prepared by the researcher)
• An opinion form for experts about the habits of mind suitable for kindergarten children, which can be developed through musical activities. (prepared by the researcher)
• A list of habits of the mind suitable for kindergarten child (prepared by the researcher)
A note card of some habits of the mind of kindergarten child (prepared by the researcher)
• A measure of habits of the visual mind of kindergarten child. (prepared by the researcher)
The Results revealed that the program of musical activities was effective in developing some habits of mind among the study sample.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.