Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

البروفايل النمائى للأطفال الذاتويين باستخدام الملف النفسي التربوي (PEP3) : دراسة تتبعية )/ دراسة مقدمة من الباحث محمد بسام حسن محمد طنطاوي؛ اشراف ا.د.شحاته سليمان محمد، ا.م.د./ أحمد عبدالرحيم العمري.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 156 صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • the Developmental profile For children With Autism using educational psychological profile pep-3 Follow-Up Study).” [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.94
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: تهدف الدراسة إلى التعرف على البروفايل النمائي للأطفال الذاتويين باستخدام الملف النفسي التربوي (pep-3) بشكل تتابعي وذلك بعد مرور فترات من التطبيق والتأهيل (سته أشهر- سنة - سنة ونصف) وأستخدم الباحث المنهج الوصفي والدراسة الطوليه التتبعيه وتكونت عينه الدراسه من 21 طفل ذاتوياً وتراوحت أعمارهم بين (4 -7) سنوات وأشتملت أدوات الدراسه على مقياس الملف النفسي التربوي ((pep-3ومقياس جيليام للذاتوية واشارت النتائج الى أنه: توجد فروق ذات دلاله إحصائيه بين متوسطات رتب درجات الأطفال الذاتويين خلال فترات التطبيق والتأهيل( سته اشهر- سنة - سنة ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي(pep-3) لصالح الفترات المتقدمة، وتختلف شكل الصفحه النمائية للأطفال الذاتويين خلال فترات التطييق والتأهيل (سته اشهر- سنه – سنه ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي (pep-3)Summary: Abstract: The study aims to identify the Developmental Profile for children with autism using the educational psychological profile (pep-3) after periods of application and rehabilitation (6 months - 12months-18months).and theresearcher used descriptive comparative and follow up study the study was conducted on(21)children with autism Their ages ranged between (4-7) years, and the study tools included educational psychological profile scale (pep-3) and Gilliam autism rating scale, The results indicated that There are statistically significant differences between the mean scores of children with autism during the application and rehabilitation periods (6 months 12months – 18months) on educational psychological profile scale (pep-3) in favor of the advanced periods, The shape of the developmental profile for children with autism show changes during the periods of application and rehabilitation (6 months – 12months – 18months) on the educational psychological profile scale (pep-3)
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2023.مح.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031348000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 83-103.

تهدف الدراسة إلى التعرف على البروفايل النمائي للأطفال الذاتويين باستخدام الملف النفسي التربوي (pep-3) بشكل تتابعي وذلك بعد مرور فترات من التطبيق والتأهيل (سته أشهر- سنة - سنة ونصف) وأستخدم الباحث المنهج الوصفي والدراسة الطوليه التتبعيه وتكونت عينه الدراسه من 21 طفل ذاتوياً وتراوحت أعمارهم بين (4 -7) سنوات وأشتملت أدوات الدراسه على مقياس الملف النفسي التربوي ((pep-3ومقياس جيليام للذاتوية واشارت النتائج الى أنه: توجد فروق ذات دلاله إحصائيه بين متوسطات رتب درجات الأطفال الذاتويين خلال فترات التطبيق والتأهيل( سته اشهر- سنة - سنة ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي(pep-3) لصالح الفترات المتقدمة، وتختلف شكل الصفحه النمائية للأطفال الذاتويين خلال فترات التطييق والتأهيل (سته اشهر- سنه – سنه ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي (pep-3)

Abstract:
The study aims to identify the Developmental Profile for children with autism using the educational psychological profile (pep-3) after periods of application and rehabilitation (6 months - 12months-18months).and theresearcher used descriptive comparative and follow up study the study was conducted on(21)children with autism Their ages ranged between (4-7) years, and the study tools included educational psychological profile scale (pep-3) and Gilliam autism rating scale, The results indicated that There are statistically significant differences between the mean scores of children with autism during the application and rehabilitation periods (6 months 12months – 18months) on educational psychological profile scale (pep-3) in favor of the advanced periods, The shape of the developmental profile for children with autism show changes during the periods of application and rehabilitation (6 months – 12months – 18months) on the educational psychological profile scale (pep-3)

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library