Image from OpenLibrary

Self-Regulation management program for NOMOPHOBIA, internet games addiction and academic achievement among university nursing students / by Ahmed Gamal Eldin Mohamed Attia ; Advisors Dr. Nefissa Mohamed Abd El Kader, Dr. Nelly Ahmed Mahgoub.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 152+ 70 leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • برنامج التحكم في الذات من رهاب البعد عن الموبايل وإدمان ألعاب الانترنت وتأثيرة علي التحصيل الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 610.7368
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. Summary: Nomophobia is a fear of being detached from smartphone, which causes the user to seek proximity with the device that affects self-control of university nursing students and can lead to poor academic achievement. The aim of this study was to evaluate the impact of a developed self-regulation management program on controlling of NOMOPHOBIA, Internet Gaming Addiction, and Academic Achievement of the university nursing students. Design: A randomized controlled trial design (pre and posttest) used in this study. Sample: A purposive sample of 60 nursing students divided into 2 groups participated in this study. (30) students in study group and equivalent control group of 30 students. Setting: The study was carried out at the Faculty of Nursing - Cairo University. Tools: Four tools for data collection were used: Demographic and electronic dependance data, self-regulation questionnaire, NOMOPHOBIA Questionnaire and internet gaming disorder test. results: There were highly statistically significant differences at (p ≤0.05) in all subscales of self-regulation and total level of self-regulation, all subscales of NOMOPHOBIA and total level of NOMOPHOBIA at pretest and post-test in nursing students of the study group. There were highly significant statistical differences at (p≤0.05) in all subscales of self-regulation, total level of self-regulation, all subscales of NOMOPHOBIA and total level of NOMOPHOBIA in control group and study group at post-test. There was highly significant statistical negative correlation between self-regulation with both total nomophobia (r=-0.565, p=0.001) and internet gaming disorder (r=-0.379, p=0.039) among study group in post-test indicating that NOMOPHOBIA and internet gaming decrease with high self-regulation skills. Conclusions: The study concluded that the self-regulation program has a significant impact on the study group by controlling NOMOPHOBIC symptoms. Recommendation: Therefore, continuous application of Self-regulatory Program for university nursing students is needed to decrease the dependency level on smartphones.Summary: المقدمة: النوموفوبيا هو الخوف من الابتعاد عن الموبايل، مما يؤثر التحكم في الذات لدى طلاب التمريض الجامعيين ويمكن أن يؤدي إلى ضعف التحصيل الأكاديمي. الهدف من هذه الدراسة هو تقييم تأثير برنامج التحكم في الذات من رهاب البعد عن الموبايل وإدمان ألعاب الانترنت وتأثيرة علي التحصيل الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين. تصميم البحث: بحث تجريبي عشوائي محكم لتحقيق هدف الدراسة. عينة البحث: شارك في هذه الدراسة 60 طالب تمريض مقسمين إلى مجموعتين. (30) طالباً في المجموعة الدراسة ومثله في المجموعة الضابطة. مكان الدراسة: أجريت الدراسة في كلية التمريض – جامعة القاهرة. أدوات البحث: تم استخدام أربع أدوات لجمع البيانات: البيانات الشخصية والاعتمادية الإلكترونية، واستبيان التحكم في الذات، واستبيان النوموفوبيا، واختبار اضطراب ألعاب الإنترنت. النتائج: وجدت فروق ذات دلالة إحصائية عالية في جميع مقاييس التحكم الذاتي الفرعية والمقياس الكلي للتحكم في الذات، وجميع مقاييس النوموفوبيا الفرعية والمستوى الكلي للنوموفوبيا بين الاختبار القبلي والاختبار البعدي لدى طلاب التمريض في مجموعة الدراسة. كانت هناك فروق ذات دلالة إحصائية عالية في جميع مقاييس التحكم الذاتي والمستوى الكلي للتحكم الذاتي وجميع مقاييس النوموفوبيا والمستوى الكلي للنوموفوبيا بين المجموعة الضابطة ومجموعة الدراسة في الاختبار البعدي. كان هناك ارتباط سلبي إحصائي بين التحكم في الذات مع كل من النوموفوبيا واضطراب ألعاب الإنترنت بين مجموعة الدراسة في الاختبار البعدي مما يشير إلى أن النوموفوبيا و ادمان ألعاب الإنترنت ينخفضا مع مهارات التحكم في الذات العالية. الخلاصة: خلصت الدراسة إلى أن برنامج التحكم في الذات له تأثير كبير على مجموعة الدراسة من خلال السيطرة على أعراض النوموفوبيا.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.17.07.Ph.D.2024.Ah.S (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110090766000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 128-152.

Nomophobia is a fear of being detached from smartphone, which causes the user to seek proximity with the device that affects self-control of university nursing students and can lead to poor academic achievement. The aim of this study was to evaluate the impact of a developed self-regulation management program on controlling of NOMOPHOBIA, Internet Gaming Addiction, and Academic Achievement of the university nursing students. Design: A randomized controlled trial design (pre and posttest) used in this study. Sample: A purposive sample of 60 nursing students divided into 2 groups participated in this study. (30) students in study group and equivalent control group of 30 students. Setting: The study was carried out at the Faculty of Nursing - Cairo University. Tools: Four tools for data collection were used: Demographic and electronic dependance data, self-regulation questionnaire, NOMOPHOBIA Questionnaire and internet gaming disorder test. results: There were highly statistically significant differences at (p ≤0.05) in all subscales of self-regulation and total level of self-regulation, all subscales of NOMOPHOBIA and total level of NOMOPHOBIA at pretest and post-test in nursing students of the study group. There were highly significant statistical differences at (p≤0.05) in all subscales of self-regulation, total level of self-regulation, all subscales of NOMOPHOBIA and total level of NOMOPHOBIA in control group and study group at post-test. There was highly significant statistical negative correlation between self-regulation with both total nomophobia (r=-0.565, p=0.001) and internet gaming disorder (r=-0.379, p=0.039) among study group in post-test indicating that NOMOPHOBIA and internet gaming decrease with high self-regulation skills. Conclusions: The study concluded that the self-regulation program has a significant impact on the study group by controlling NOMOPHOBIC symptoms. Recommendation: Therefore, continuous application of Self-regulatory Program for university nursing students is needed to decrease the dependency level on smartphones.

المقدمة: النوموفوبيا هو الخوف من الابتعاد عن الموبايل، مما يؤثر التحكم في الذات لدى طلاب التمريض الجامعيين ويمكن أن يؤدي إلى ضعف التحصيل الأكاديمي. الهدف من هذه الدراسة هو تقييم تأثير برنامج التحكم في الذات من رهاب البعد عن الموبايل وإدمان ألعاب الانترنت وتأثيرة علي التحصيل الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين. تصميم البحث: بحث تجريبي عشوائي محكم لتحقيق هدف الدراسة. عينة البحث: شارك في هذه الدراسة 60 طالب تمريض مقسمين إلى مجموعتين. (30) طالباً في المجموعة الدراسة ومثله في المجموعة الضابطة. مكان الدراسة: أجريت الدراسة في كلية التمريض – جامعة القاهرة. أدوات البحث: تم استخدام أربع أدوات لجمع البيانات: البيانات الشخصية والاعتمادية الإلكترونية، واستبيان التحكم في الذات، واستبيان النوموفوبيا، واختبار اضطراب ألعاب الإنترنت. النتائج: وجدت فروق ذات دلالة إحصائية عالية في جميع مقاييس التحكم الذاتي الفرعية والمقياس الكلي للتحكم في الذات، وجميع مقاييس النوموفوبيا الفرعية والمستوى الكلي للنوموفوبيا بين الاختبار القبلي والاختبار البعدي لدى طلاب التمريض في مجموعة الدراسة. كانت هناك فروق ذات دلالة إحصائية عالية في جميع مقاييس التحكم الذاتي والمستوى الكلي للتحكم الذاتي وجميع مقاييس النوموفوبيا والمستوى الكلي للنوموفوبيا بين المجموعة الضابطة ومجموعة الدراسة في الاختبار البعدي. كان هناك ارتباط سلبي إحصائي بين التحكم في الذات مع كل من النوموفوبيا واضطراب ألعاب الإنترنت بين مجموعة الدراسة في الاختبار البعدي مما يشير إلى أن النوموفوبيا و ادمان ألعاب الإنترنت ينخفضا مع مهارات التحكم في الذات العالية. الخلاصة: خلصت الدراسة إلى أن برنامج التحكم في الذات له تأثير كبير على مجموعة الدراسة من خلال السيطرة على أعراض النوموفوبيا.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library