(فاعلية برنامج قائم على اللعب التعاونى فى تنمية القيم الأخلاقية والإجتماعية لدى طفل الروضة / إعدادالباحثة غادة محى الدين عبد الرحمن محمد؛ اشراف أ.د. شحاته سليمان محمد ؛ د. ولاء عبد العزيز محمد. Remainder of title /
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 206صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The effectiveness of a program based on cooperative play in developing moral and social values among kindergarten children ” [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2023.غا.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031872000 |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 122-136.
تهدف الدراسة الحالية إلي تنمية القيم الأخلاقية والإجتماعية لعينة من أطفال الروضة بإستخدام برنامج للعب التعاوني ، وتكونت عينة الدراسة من (30) طفل وطفلة ملتحقين بإحدي الروضات بمنطقة حدائق الأهرام ، تتراوح أعمارهم مابين (4-6) سنوات ، وتتراوح نسبة ذكاؤهم مابين ( 95-105) درجة ، وذلك في مجموعة تجريبية واحدة ، واشتملت ادوات الدراسة علي مقياس ستانفورد بنيه للذكاء الصورة الخامسة ( تعريب / صفوت فرج ، 2013) ، ومقياس القيم الأخلاقية والإجتماعية لدي طفل الروضة ( إعداد/ شحاتة سليمان ، 2001 ) ، وبرنامج قائم علي اللعب التعاوني في تنمية القيم الأخلاقية والإجتماعية لدي طفل الروضة(إعداد الباحثة) ، وأشارت نتائج الدراسة إلي وجود فروق دالة إحصائيا بين متوسطات رتب درجات أطفال الروضة بالمجموعة التجربية في القياسين القبلي والبعدي لتطبيق البرنامج في اتجاه القياس البعدي ، بينما لم توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات رتب درجات اطفال الروضة بالمجموعة التجربية في القياسين البعدي والتتبعي لتطبيق البرنامج بعد مرور شهر من القياس البعدى ، وهذا يدل علي استمرار فاعلية البرنامج المستخدم لدي الأطفال عينة الدراسة بعد انتهاء فترة المتابعة والتي قدرت ب(45) يوما .
Abstract:
The current study aims to develop the moral and social values of a sample of kindergarten children using a cooperative play program. The sample of the study consisted of (30) boys and girls enrolled in a kindergarten in Hadayek Al-Ahram, their ages ranged between (4-6) years, and their IQ ranged between (105-95) degrees. This was done in one experimental group, and the study tools included the Stanford Built Intelligence Scale, fifth image (Arabization / Safwat Farag, 2013), and the scale of moral and social values for kindergarten children (prepared by / Shehata Suleiman, 2001).And a program based on cooperative play in the development of moral and social values among kindergarten children (prepared by the researcher),The results of the study indicated that there were statistically significant differences between the mean scores of kindergarten children in the experimental group in the pre and post measurements of applying the program in the direction of the post measurement. While there were no statistically significant differences between the mean scores of kindergarten children in the experimental group in the post and follow-up measurements of the application of the program after one month of the post-measurement. This indicates the continuation of the effectiveness of the program used in the study sample children after the end of the follow-up period, which was estimated at (45) days.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.