فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم / إعداد الباحثة مياده سيد رجب محمد؛ إشراف أ.د. شحاتة سليمان محمد ،د. فاطمة الزهراء مجدي Remainder of title /
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Effectiveness Of A Program Based On Working Memory Activities In Reducing The Severity Of Dyslexia Among Kindergarten Children With Learning Disabilities [Added title page title]
- 371.926
- صدر ايضا كقرص مدمج
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2024.مي.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031900000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 122-115.
dيهدف البحث الي: خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم باستخدام برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة.والتحقق من فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.والتحقق من استمرارية فاعلية البرنامج.واستخدم المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة حيث انه مناسبا للبحث الحالي وكانت عينة البحث:قوامها(10) اطفال من روضة مدرسة الشيماء الخاصة تتراوح اعمارهم بين(5.5-7) سنوات يعانون من "الديسلكسيا".وأعتمد علي الادوات التالية1-المصفوفات الملونة لرافن تعريب وتقنين عماد أحمد حسن(2016).2-برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة من اعداد الباحثة.3- اختبار المؤشر علي المهارات القرائية لتشخيص الديسليكسيا من أعداد: شحاته سليمان محمد 2010"، واسفر نتائج البحث عن فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدي اطفال العينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم .وفاعلية استمراريته.
The aim of the research is to: Reduce the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities using a program based on working memory activities. Verify the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities. Verify the continuity of the program’s effectiveness. The semi-automatic approach was used. Experimental design with a single group experimental design, as it is appropriate for the current research. The research sample consisted of (10) kindergarten children from the old Al-Shayma Private School, aged between (5.5-7) years, suffering from “dyslexia”. I relied on the following tools - the colored matrices of Raven Arabization. And legalization by Imad Ahmed Hassan (2016). 2-A program based on working memory activities prepared by the researcher. 3- Testing the indicator on reading skills to diagnose dyslexia “Prepared by: Shehata Suleiman Muhammad 2010.” The results of the research resulted in the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in the sample of kindergarten children with Learning disabilities and the effectiveness of its continuity.
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.