header
Image from OpenLibrary

فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم / إعداد الباحثة مياده سيد رجب محمد؛ إشراف أ.د. شحاتة سليمان محمد ،د. فاطمة الزهراء مجدي Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 198 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Effectiveness Of A Program Based On Working Memory Activities In Reducing The Severity Of Dyslexia Among Kindergarten Children With Learning Disabilities [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.926
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: dيهدف البحث الي: خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم باستخدام برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة.والتحقق من فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.والتحقق من استمرارية فاعلية البرنامج.واستخدم المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة حيث انه مناسبا للبحث الحالي وكانت عينة البحث:قوامها(10) اطفال من روضة مدرسة الشيماء الخاصة تتراوح اعمارهم بين(5.5-7) سنوات يعانون من "الديسلكسيا".وأعتمد علي الادوات التالية1-المصفوفات الملونة لرافن تعريب وتقنين عماد أحمد حسن(2016).2-برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة من اعداد الباحثة.3- اختبار المؤشر علي المهارات القرائية لتشخيص الديسليكسيا من أعداد: شحاته سليمان محمد 2010"، واسفر نتائج البحث عن فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدي اطفال العينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم .وفاعلية استمراريته.Summary: The aim of the research is to: Reduce the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities using a program based on working memory activities. Verify the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities. Verify the continuity of the program’s effectiveness. The semi-automatic approach was used. Experimental design with a single group experimental design, as it is appropriate for the current research. The research sample consisted of (10) kindergarten children from the old Al-Shayma Private School, aged between (5.5-7) years, suffering from “dyslexia”. I relied on the following tools - the colored matrices of Raven Arabization. And legalization by Imad Ahmed Hassan (2016). 2-A program based on working memory activities prepared by the researcher. 3- Testing the indicator on reading skills to diagnose dyslexia “Prepared by: Shehata Suleiman Muhammad 2010.” The results of the research resulted in the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in the sample of kindergarten children with Learning disabilities and the effectiveness of its continuity.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2024.مي.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031900000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ب برنامج قائم على أنشطة اللَّعِب التَّعاوُنيِّ لِخفَّض الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضِعَاف السَّمْع العُدْوانيِّين / Remainder of title / Cai01.26.03.M.Sc.2024.زي.ف فاعلية برنامج قائم على بعض تطبيقات الأندرويد فى تنمية التفكير العلمى لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / Cai01.26.03.M.Sc.2024.صف.ف فاعلية برنامج قائم على استراتيجية الحمية الحسية لخفض حدة السلوك النمطى لدى الأطفال الذاتويين مرتفعى الأداء الوظيفي) / Cai01.26.03.M.Sc.2024.مي.ف فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم / Remainder of title / Cai01.26.03.M.Sc.2024.مي.ف فاعِلِيَّة برنامج إرشادِيّ قائم على المشاركة الوالدِيَّة لخفِّض حدَّة النَّشاط الزَّائِد لدى الأطفال ذوي اضْطراب التَّحَدِّي المُعَارِض / Remainder of title / Cai01.26.03.M.Sc.2024.نا.ف ( فاعلية برنامج بورتاج لتحسين اللغة البراجماتية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم ) / Remainder of title / Cai01.26.03.M.Sc.2024.ها.ف. / فاعلية برنامج قائم على العلاج الوظيفي لتحسين اضطراب التكامل الحسي لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 122-115.

dيهدف البحث الي: خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم باستخدام برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة.والتحقق من فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.والتحقق من استمرارية فاعلية البرنامج.واستخدم المنهج شبه التجريبي ذو التصميم التجريبي للمجموعة الواحدة حيث انه مناسبا للبحث الحالي وكانت عينة البحث:قوامها(10) اطفال من روضة مدرسة الشيماء الخاصة تتراوح اعمارهم بين(5.5-7) سنوات يعانون من "الديسلكسيا".وأعتمد علي الادوات التالية1-المصفوفات الملونة لرافن تعريب وتقنين عماد أحمد حسن(2016).2-برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة من اعداد الباحثة.3- اختبار المؤشر علي المهارات القرائية لتشخيص الديسليكسيا من أعداد: شحاته سليمان محمد 2010"، واسفر نتائج البحث عن فاعلية برنامج قائم على أنشطة الذاكرة العاملة في خفض حدة الديسلكسيا لدي اطفال العينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم .وفاعلية استمراريته.

The aim of the research is to: Reduce the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities using a program based on working memory activities. Verify the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in kindergarten children with learning disabilities. Verify the continuity of the program’s effectiveness. The semi-automatic approach was used. Experimental design with a single group experimental design, as it is appropriate for the current research. The research sample consisted of (10) kindergarten children from the old Al-Shayma Private School, aged between (5.5-7) years, suffering from “dyslexia”. I relied on the following tools - the colored matrices of Raven Arabization. And legalization by Imad Ahmed Hassan (2016). 2-A program based on working memory activities prepared by the researcher. 3- Testing the indicator on reading skills to diagnose dyslexia “Prepared by: Shehata Suleiman Muhammad 2010.” The results of the research resulted in the effectiveness of a program based on working memory activities in reducing the severity of dyslexia in the sample of kindergarten children with Learning disabilities and the effectiveness of its continuity.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library