Image from OpenLibrary

Development of safety performance function and crash modification factors for divided rural roads in egypt / by Reham Mohamed Anwar ; Supervision Prof. Dr. Azza Mostafa Saied, Dr. Ahmed. Elsayed Hassan.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 73 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • نمذجة حوادث المرور باستخدام دالة السلامة (SPF) ومعاملات تعديل التصادم (CMF) للطرق الخلوية المزدوجة في مصر [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 625.7
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2023. Summary: SPF and CMF models are calibrated using available data for accidents and characteristics of road. Then, measures used for estimating goodness of fit are calculated to evaluate the calibrated models. As a result, these models could be used to predict accident frequencies for different road segments and then calculate the expected number of accidents. These equations are developed for local conditions in Egypt. Thus, they can be applied when performing new road design or improving safety on existing ones in Egypt at the lowest cost.Summary: تتم معايرة نماذج SPF و CMF باستخدام البيانات المتاحة عن الحوادث وخصائص الطريق. بعد ذلك ، يتم حساب المقاييس المستخدمة لتقدير جودة الملاءمة لتقييم النماذج التي تمت معايرتها. نتيجة لذلك ، يمكن استخدام هذه النماذج للتنبؤ بتكرار الحوادث لأجزاء مختلفة من الطريق ثم حساب العدد المتوقع للحوادث. تم تطوير هذه المعادلات للظروف المحلية في مصر. وبالتالي ، يمكن تطبيقها عند تنفيذ تصميم جديد للطرق أو تحسين السلامة على تلك الموجودة في مصر بأقل تكلفة.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 72-73.

SPF and CMF models are calibrated using available data for accidents and characteristics of road. Then, measures used for estimating goodness of fit are calculated to evaluate the calibrated models. As a result, these models could be used to predict accident frequencies for different road segments and then calculate the expected number of accidents. These equations are developed for local conditions in Egypt. Thus, they can be applied when performing new road design or improving safety on existing ones in Egypt at the lowest cost.

تتم معايرة نماذج SPF و CMF باستخدام البيانات المتاحة عن الحوادث وخصائص الطريق. بعد ذلك ، يتم حساب المقاييس المستخدمة لتقدير جودة الملاءمة لتقييم النماذج التي تمت معايرتها. نتيجة لذلك ، يمكن استخدام هذه النماذج للتنبؤ بتكرار الحوادث لأجزاء مختلفة من الطريق ثم حساب العدد المتوقع للحوادث. تم تطوير هذه المعادلات للظروف المحلية في مصر. وبالتالي ، يمكن تطبيقها عند تنفيذ تصميم جديد للطرق أو تحسين السلامة على تلك الموجودة في مصر بأقل تكلفة.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library