header
Image from OpenLibrary

Retrofitting strategies for the building envelopes of educational facilities in hot arid regions towards achieving net zero energy buildings (NZEBs) / by Doaa Abdelhady Gomaa Ali ; Supervisors Prof. Dr. Hisham Sameh Hussein, Prof. Dr. Ismail Ahmed Mohamed.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 226 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • استراتيجيات إعادة تعديل أغلفة المباني للمنشآت التعليمية في المناطق الحارة الجافة نحو تحقيق مباني ذات الطاقة الصفرية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 727
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: ]Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: In recent decades, the push for sustainability in architecture has emphasized maximizing energy savings in existing buildings, particularly educational facilities, which significantly contribute to overall electricity consumption. This research focuses on retrofitting strategies to transform educational buildings in Egypt into NetZero Energy Buildings (NZEBs), suitable for the hot arid climate. It covers the impact of arid conditions on building efficiency and energy requirements, detailing retrofitting techniques like improved insulation, window glazing, and photovoltaic integration to reduce energy use and costs. A Minia University's Department of Architecture case study applies these strategies, validated by simulations and energy audits using Autodesk Revit 2021. The findings contribute to sustainable architecture and provide insights for policymakers and architects on implementing NZEBs in challenging climates. Summary: في العقود الأخيرة، شكل توفير الطاقة في المباني القائمة تحديًا كبيرًا، دفع المعماريين لتبني ممارسات الاستدامة، مثل تقليل الاعتماد على الوقود الأحفوري لتدفئة وتبريد المباني. المباني العامة، والتي تشمل المؤسسات التعليمية، تستهلك ٩% من إجمالي الكهرباء، وهو رقم يأتي بعد الاستهلاك في المباني السكنية الذي يصل إلى ٤٠%. تحسين كفاءة استخدام الطاقة في المباني التعليمية يمكن أن يقلل بشكل كبير من الاستهلاك الكلي للكهرباء ويحسن كفاءة الموارد، مما يقلل من البصمة الكربونية الوطنية.تركز هذه الدراسة على تحويل المباني التعليمية القائمة إلى مباني بطاقة صفرية صافية في المناخ الصحراوي الحار في مصر. تتناول الدراسة الأطر النظرية والتطبيقات العملية والتحقق التجريبي لاستراتيجيات التحديث الطاقي. تُظهر دراسة الحالة على قسم العمارة بجامعة المنيا كيف يمكن تطبيق هذه الاستراتيجيات في الواقع، من خلال استخدام تقنيات مثل تحسين العزل، تزجيج النوافذ، وإدخال أنظمة الطاقة الشمسية لتقليل استهلاك الطاقة والتكاليف التشغيلية. الدراسة تخلص إلى مناقشة الآثار العملية للتحديات التي واجهتها وتقديم توصيات للدراسات المستقبلية.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.13.02.M.Sc.2023.Do.R (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110090890000

]Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 205-222.

In recent decades, the push for sustainability in architecture has emphasized maximizing energy savings in existing buildings, particularly educational facilities, which significantly contribute to overall electricity consumption. This research focuses on retrofitting strategies to transform educational buildings in Egypt into NetZero Energy Buildings (NZEBs), suitable for the hot arid climate. It covers the impact of arid conditions on building efficiency and energy requirements, detailing retrofitting techniques like improved insulation, window glazing, and photovoltaic integration to reduce energy use and costs. A Minia University's Department of Architecture case study applies these strategies, validated by simulations and energy audits using Autodesk Revit 2021. The findings contribute to sustainable architecture and provide insights for policymakers and architects on implementing NZEBs in challenging climates.

في العقود الأخيرة، شكل توفير الطاقة في المباني القائمة تحديًا كبيرًا، دفع المعماريين لتبني ممارسات الاستدامة، مثل تقليل الاعتماد على الوقود الأحفوري لتدفئة وتبريد المباني. المباني العامة، والتي تشمل المؤسسات التعليمية، تستهلك ٩% من إجمالي الكهرباء، وهو رقم يأتي بعد الاستهلاك في المباني السكنية الذي يصل إلى ٤٠%. تحسين كفاءة استخدام الطاقة في المباني التعليمية يمكن أن يقلل بشكل كبير من الاستهلاك الكلي للكهرباء ويحسن كفاءة الموارد، مما يقلل من البصمة الكربونية الوطنية.تركز هذه الدراسة على تحويل المباني التعليمية القائمة إلى مباني بطاقة صفرية صافية في المناخ الصحراوي الحار في مصر. تتناول الدراسة الأطر النظرية والتطبيقات العملية والتحقق التجريبي لاستراتيجيات التحديث الطاقي. تُظهر دراسة الحالة على قسم العمارة بجامعة المنيا كيف يمكن تطبيق هذه الاستراتيجيات في الواقع، من خلال استخدام تقنيات مثل تحسين العزل، تزجيج النوافذ، وإدخال أنظمة الطاقة الشمسية لتقليل استهلاك الطاقة والتكاليف التشغيلية. الدراسة تخلص إلى مناقشة الآثار العملية للتحديات التي واجهتها وتقديم توصيات للدراسات المستقبلية.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library