header
Image from OpenLibrary

أثـــر برنـامج للتربية الإعــلامية لتنمية الوعي بمخاطر العنــف المقدم بالألعــاب الإلــكترونية لدى المراهقين : دراسة شبه تجريبية / إعـــــــداد شيمــاء محمــد كمـــال دحـــدح؛ إشــــــــراف أ.د حنـــان محمد إسمـــاعيل، د. رحــــاب أحمـــد لطفــــى محمــد.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 369 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Impact Of Program Media Literacy To Develop Awareness Of The Dangers Of Violence Presented By Online Games Among Adolescents : Quasi-experimental study [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 796.4/362.76
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: تعد التربية الإعلامية عاملاً فعالا في تيسير وصول الأفراد إلي المهارات والخبرات المختلفة للتعامل الواعي مع وسائل الإعلام الرقمية في ظل انتشار الألعاب الإلكترونية في الفترة الأخيرة بصورة كبيرة جدا حيث أصبحت حديث الساعة خصوصا بين فئات الشباب والمراهقين الذين يقضون معظم أوقاتهم أمام هذه الألعاب التي لها العديد من الإيجابيات ولكن الإفراط في استخدامها بصورة خاطئة يتسبب في العديد من السلبيات وهذا ما حرصت عليه الباحثة في هذه الدراسة Summary: Media education is an effective factor in facilitating individuals' access to skills and experiences for conscious interaction with digital media. With the significant spread of electronic games recently, they have become a hot topic, especially among adolescents and youth who spend most of their time playing these games. While these games have many positives, excessive and improper use can lead to several negatives. This is the focus of the researcher in this study.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.25.05.Ph.D.2024.شي.أ. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031987000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.25.05.M.Sc.2005.من.ص صورة المراهق فى السينما المصرية وعلاقتها بمفهوم الذات لديه : دراسة مسحية / Cai01.25.05.M.Sc.2007.ته.ا استخدامات الاطفال للصحف والمجلات المصرية والاشباعات المتحققة : دراسة ميدانية / Cai01.25.05.M.Sc.2023.ها.د "دور قنوات اليوتيوب المتخصصة في تشكيل الوعي الثقافي للأطفال : دراسة تطبيقية على قناة المركز القومي لثقافة الطفل / Cai01.25.05.Ph.D.2024.شي.أ. أثـــر برنـامج للتربية الإعــلامية لتنمية الوعي بمخاطر العنــف المقدم بالألعــاب الإلــكترونية لدى المراهقين : دراسة شبه تجريبية / Cai01.25.06.M.Sc.2016.أح.ن النشاط الموسيقى و دوره فى مواجهه العنف بمدارس التعليم الأساسى بمصر : دراسة ميدانية بمحافظة القاهرة = Music activity and its role in the face of violence basic education schools in Egypt , Case study in governorate Cairo / Cai01.25.06.M.Sc.2016.أح.ن النشاط الموسيقى و دوره فى مواجهه العنف بمدارس التعليم الأساسى بمصر : دراسة ميدانية بمحافظة القاهرة = Music activity and its role in the face of violence basic education schools in Egypt , Case study in governorate Cairo / Cai01.25.06.M.Sc.2016.بس.ت تقويم منهج الصحافة المدرسية بمدارس التعليم الأساسى فى مصر من وجهة نظر أخصائى الإعلام التربوى = Evaluation of scholastic journalism curriculum for basic education schools in Egypt from educational media specialist's viewpoint /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 286-259.

تعد التربية الإعلامية عاملاً فعالا في تيسير وصول الأفراد إلي المهارات والخبرات المختلفة للتعامل الواعي مع وسائل الإعلام الرقمية في ظل انتشار الألعاب الإلكترونية في الفترة الأخيرة بصورة كبيرة جدا حيث أصبحت حديث الساعة خصوصا بين فئات الشباب والمراهقين الذين يقضون معظم أوقاتهم أمام هذه الألعاب التي لها العديد من الإيجابيات ولكن الإفراط في استخدامها بصورة خاطئة يتسبب في العديد من السلبيات وهذا ما حرصت عليه الباحثة في هذه الدراسة

Media education is an effective factor in facilitating individuals' access to skills and experiences for conscious interaction with digital media. With the significant spread of electronic games recently, they have become a hot topic, especially among adolescents and youth who spend most of their time playing these games. While these games have many positives, excessive and improper use can lead to several negatives. This is the focus of the researcher in this study.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library