The relationship between brand experience and brand love : Examining the moderating role of HEXACO personality traits / Aya Ismail Ibrahim Abdelrahman ; Supervised Prof. Dr. Gamal Sayed Abdelaziz.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- العلاقة بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية : فحص الدور التأثيري لسمات شخصية هيكساكو [Added title page title]
- 658.827
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.05.01.M.Sc.2024.Ay.R (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110091037000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 74-85.
This study aims to identify the impact of brand experience on brand love and the moderating effect of HEXACO personality traits on this relationship. The study is applied on home appliances’ customers in Egypt.
A quantitative study where 311 valid survey-based questionnaires were collected was adopted for this study. The questionnaires were collected using convenience non-probability sampling from home appliances’ customers through online social media platforms. The study unveils that there is a strong relationship between brand experience and brand love. Behavioral brand experience has the highest positive significant impact on brand love while affective brand experience has the lowest positive significant impact on brand love. Finally, HEXACO personality traits did show a significant moderating effect on the relationship between brand experience and brand love. Openness to experience is the only trait to show a positive moderation, whereas honesty-humility, emotionality, extraversion, agreeableness, and consciousness showed a negative moderation effect for the relationship being tested.
Managers should customize their marketing strategies based on what influences their openness to experience customer personality traits to experience the brand more to maintain their love to the brand.
تهدف هذه الدراسة إلى تحديد تأثير تجربة العلامة التجارية على حب العلامة التجارية والتأثير المعتدل لسمات شخصية هيكساكو على هذه العلاقة. يتم تطبيق الدراسة على عملاء الأجهزة المنزلية في مصر.
تم اعتماد دراسة كمية حيث تم جمع 311 استبيانًا صالحًا قائمًا على المسح لهذه الدراسة. تم جمع الاستبيانات باستخدام عينات ميسره من عملاء الأجهزة المنزلية من خلال منصة التواصل الاجتماعي عبر الإنترنت. كشفت الدراسة عن وجود علاقة قوية بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية. تتمتع تجربة العلامة التجارية السلوكية بأعلى تأثير إيجابي ذو دلاله إحصائية على حب العلامة التجارية بينما تتمتع تجربة العلامة التجارية العاطفية بأقل تأثير إيجابي كبير على حب العلامة التجارية. أخيرًا، أظهرت سمات شخصية هيكساكو تأثيرًا معتدلًا كبيرًا على العلاقة بين تجربة العلامة التجارية وحب العلامة التجارية. كان الانفتاح على التجربة هو السمة الوحيدة التي أظهرت اعتدالًا إيجابيًا، في حين أظهر الصدق والتواضع والعاطفية والانبساط والتوافق والوعي تأثيرًا سلبيًا على الاعتدال في العلاقة التي يتم اختبارها.
يجب على المديرين تخصيص استراتيجيات التسويق الخاصة بهم بناءً على ما يؤثر على انفتاحهم لتجربة سمات شخصية العميل من أجل تجربة العلامة التجارية بشكل أكبر للحفاظ على حبهم للعلامة التجارية
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.