header
Image from OpenLibrary

The effect of using the eclectic approach on egyptian preschoolers’ efl vocabulary acquisition and retention / by Nourhan Ahmed El Tahlawy ; Supervision Dr. Amani Badawy, Dr. Rasha Sengar.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 100 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • تأثير استخدام المنهج الانتقائي لتعلم الإنجليزية بوصفها لغة أجنبية في اكتساب الكلمات و الاحتفاظ بها لدي الأطفال المصريين في مرحلة ما قبل المدرسة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 420
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.A)-Cairo University, 2024. Summary: This study aimed at measuring the effect of using an Eclectic method with preschool children, in terms of their English Foreign Language (EFL) vocabulary acquisition and retention. Thirty Egyptian young learners participated in the experiment and they all attended the same preschool. Their ages varied between three and five years old. The study followed the Time Series design in which data were collected through multiple time points of observation before and after the treatment. The MacArthur-Bates Communicative Development Inventories (CDIs) were used to assess and measure the learners’ vocabulary knowledge in each time point of observation both pre-intervention and post-intervention. The findings showed that the eclectic treatment had a significant effect on the acquisition of expressive and receptive vocabulary. Moreover, it positively affected the retention of expressive vocabulary. However, there was no effect on the receptive vocabulary retention. As for the activities used in this treatment, the Montessori puzzle had the most significant effect on the children’s vocabulary acquisition, followed by the TPR and then the songs activity. As for the retention, the TPR was most affective, followed by the songs and lastly the Montessori puzzleSummary: هدفت هذه الدراسة إلى قياس أثر استخدام الطريقة الانتقائية مع أطفال ما قبل المدرسة من حيث اكتساب مفردات اللغة الإنجليزية الأجنبية EFLوالاحتفاظ بها. شارك في التجربة ثلاثون متعلمًا مصريًا صغيرًا، وجميعهم التحقوا بنفس الحضانة. وتراوحت أعمارهم بين ثلاث وخمس سنوات. اتبعت الدراسة تصميم ال (ITS) حيث تم جمع البيانات من خلال نقاط زمنية متعددة للملاحظة قبل وبعد التجربة. تم استخدام ال MacArthur-Bates (CDIs) لتقييم وقياس المعرفة للمفردات اللغوية لدى المتعلمين في كل نقطة زمنية للملاحظة سواء قبل أو بعد التجربة. وأظهرت النتائج أن المعالجة الانتقائية كان لها تأثير كبير في اكتساب المفردات التعبيرية والاستقبالية. علاوة على ذلك، فقد أثر بشكل إيجابي على الاحتفاظ بالمفردات التعبيرية. ومع ذلك، لم يكن هناك أي تأثير على الاحتفاظ بالمفردات الاستقبالية. الأنشطة المستخدمة في هذا العلاج هي بازل مونتيسوري والأغاني ونشاط الTPR.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.02.12.M.A.2024.No.E (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091038000

Thesis (M.A)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 73-78.

This study aimed at measuring the effect of using an Eclectic method with preschool children, in terms of their English Foreign Language (EFL) vocabulary acquisition and retention. Thirty Egyptian young learners participated in the experiment and they all attended the same preschool. Their ages varied between three and five years old. The study followed the Time Series design in which data were collected through multiple time points of observation before and after the treatment. The MacArthur-Bates Communicative Development Inventories (CDIs) were used to assess and measure the learners’ vocabulary knowledge in each time point of observation both pre-intervention and post-intervention. The findings showed that the eclectic treatment had a significant effect on the acquisition of expressive and receptive vocabulary. Moreover, it positively affected the retention of expressive vocabulary. However, there was no effect on the receptive vocabulary retention. As for the activities used in this treatment, the Montessori puzzle had the most significant effect on the children’s vocabulary acquisition, followed by the TPR and then the songs activity. As for the retention, the TPR was most affective, followed by the songs and lastly the Montessori puzzle

هدفت هذه الدراسة إلى قياس أثر استخدام الطريقة الانتقائية مع أطفال ما قبل المدرسة من حيث اكتساب
مفردات اللغة الإنجليزية الأجنبية EFLوالاحتفاظ بها. شارك في التجربة ثلاثون متعلمًا مصريًا صغيرًا،
وجميعهم التحقوا بنفس الحضانة. وتراوحت أعمارهم بين ثلاث وخمس سنوات. اتبعت الدراسة تصميم
ال (ITS) حيث تم جمع البيانات من خلال نقاط زمنية متعددة للملاحظة قبل وبعد التجربة. تم استخدام ال
MacArthur-Bates (CDIs) لتقييم وقياس المعرفة للمفردات اللغوية لدى المتعلمين في كل نقطة زمنية
للملاحظة سواء قبل أو بعد التجربة. وأظهرت النتائج أن المعالجة الانتقائية كان لها تأثير كبير في اكتساب
المفردات التعبيرية والاستقبالية. علاوة على ذلك، فقد أثر بشكل إيجابي على الاحتفاظ بالمفردات التعبيرية.
ومع ذلك، لم يكن هناك أي تأثير على الاحتفاظ بالمفردات الاستقبالية. الأنشطة المستخدمة في هذا العلاج هي
بازل مونتيسوري والأغاني ونشاط الTPR.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library