header
Image from OpenLibrary

برنامج إرشادي لتنمية التنظيم المعرفي للانفعال وأثره في خفض المشكلات النفسية السلوكية المصاحبة لطلاق الوالدين لدى الأبناء في مرحلة الطفولة المتأخرة / إعداد نسمة جلال محمود خلف؛ إشراف أ.د منال عبد النعيم طه، د. نفيسة فوزي عمر. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 149 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Counseling program for developing cognitive emotion regulation and its effect in reducing psychological and behavioral problems accompanying parental divorce among children in later childhood [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 306.88
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: يهدف البحث الحالي إلى مدى تأثير برنامج إرشادي لتنمية إستراتيجيات التنظيم المعرفي للانفعالات لخفض المشكلات السلوكية والنفسية المصاحبة لطلاق الوالدين في مرحلة الطفولة المتأخرة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي أدوات البحث: مقياس إستراتيجيات التنظيم المعرفي للانفعال للأطفال من عمر (9-12) سنة (إعداد الباحثة)، ومقياس الصعوبات ومواطن القوة لـ(1999) Goodman لتقييم المشكلات النفسية والسلوكية للأطفال من عمر (4-17) سنة، وبرنامج الدراسة (إعداد الباحثة).Summary: was studying the extent of the effect of a counseling program to develop strategies for cognitive regulation of emotions to reduce the behavioral and psychological problems associated with parental divorce in late childhood. The study used the experimental method. The study sample consisted of 20 male and female primary school students, aged between (9-12) years divided into two experimental groups (10) and a control group (10). The tools included a measure of strategies for cognitive regulation of emotion for children aged 9-12 years and study program prepared by the researcher: Goodman Difficulties and Strengths Scale (1999) to evaluate behavioral and emotional problems for children aged 4-17 years,.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.04.Ph.D.2024.نس.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032017000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.04.Ph.D.2024.شي.ب برنامج إرشادي للأمهات لتنمية بعض المهارات الحياتية لأبنائهم ذوي اضطراب طيف التوحد وأثره في تخفيف الإجهاد النفسي / Cai01.23.04.Ph.D.2024.صب.ب برنامج إرشادي لخفض بعض المشكلات النفسية للأطفال زارعي القوقعة المدمجين مع أقرانهم العاديين / Cai01.23.04.Ph.D.2024.من.ف فاعلية الإرشاد بالواقع فى تعديل الإستهداف المعرفي للاكتئاب وتنمية المهارات بين الشخصية وأثره على الأعراض الاكتئابية للمراهقات / Remainder of title / Cai01.23.04.Ph.D.2024.نس.ب برنامج إرشادي لتنمية التنظيم المعرفي للانفعال وأثره في خفض المشكلات النفسية السلوكية المصاحبة لطلاق الوالدين لدى الأبناء في مرحلة الطفولة المتأخرة / Remainder of title / Cai01.23.04.Ph.D.2024.وس.ف فاعلية برنامج إرشادي معرفي سلوكي في تحسين نوعية الحياة لدى الطلاب المكفوفين بصريًا وأثره على سلوكهم التوافقي / Cai01.23.04.Ph.D2022.تق.ر ديناميات البناء النفسي لدي المنزعجين من النوع قبل وبعد عملية إعادة التعيين الجنسي / Cai01.23.05.M.Sc.2000.اي.ا اثر كل من ابتكاريه المعلم واسلوب التفاعل اللفظى على تنمية الابتكار لدى تلاميذ الحلقة الاولى من التعليم الاساسى /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 123-134.

يهدف البحث الحالي إلى مدى تأثير برنامج إرشادي لتنمية إستراتيجيات التنظيم المعرفي للانفعالات لخفض المشكلات السلوكية والنفسية المصاحبة لطلاق الوالدين في مرحلة الطفولة المتأخرة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي أدوات البحث: مقياس إستراتيجيات التنظيم المعرفي للانفعال للأطفال من عمر (9-12) سنة (إعداد الباحثة)، ومقياس الصعوبات ومواطن القوة لـ(1999) Goodman لتقييم المشكلات النفسية والسلوكية للأطفال من عمر (4-17) سنة، وبرنامج الدراسة (إعداد الباحثة).

was studying the extent of the effect of a counseling program to develop strategies for cognitive regulation of emotions to reduce the behavioral and psychological problems associated with parental divorce in late childhood. The study used the experimental method. The study sample consisted of 20 male and female primary school students, aged between (9-12) years divided into two experimental groups (10) and a control group (10).
The tools included a measure of strategies for cognitive regulation of emotion for children aged 9-12 years and study program prepared by the researcher: Goodman Difficulties and Strengths Scale (1999) to evaluate behavioral and emotional problems for children aged 4-17 years,.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library