header
Image from OpenLibrary

تصور مقترح لتنمية مهارات معلمات رياض الأطفال في ضوء التحول التكنولوجي للثورة الصناعية الرابعة / إعداد الباحثة زمزم سعد أمين أبو راية؛ إشـــــــراف أ. د /عائشة عبد الفتاح الدجدج، د. هاني سليمان داود. Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 124 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A proposed vision for developing the skills of kindergarten teachers in light of the technological transformation of the fourth industrial revolution [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة التعرُّف على الإطار النظري والمفاهيمي لمعلمات رياض الأطفال في ضوء الثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، والكشف عن دور المهارات التكنولوجيَّة في تنمية مهارات معلمات رياض الأطفال وفق متغيرات الثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، وبناء تصور مقترح لتنمية مهارات معلمات رياض الأطفال في ضوء التحوُّل التُّكنولوجي للثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، وقد استخدمت الدراسة المنهج الوصفي؛ لكونه مُلائمًا لطبيعة الدراسة، وقد تم استخدام الاستبانة والدراسة الاستطلاعية كأدوات لجمع البيانات، وتكونت عينة الدراسة من معلمات رياض الأطفال بمحافظة الجيزة، وتوصلت الدراسة لنتائج عدَّة أهمها: عدم توافر وحدات تدريب على المهارات التكنولوجيَّة لمعلمات مرحلة رياض الأطفال لتكون على اتصال دائم بالمعلمات؛ لضمان بقاء أثر التدريب.Summary: The study aimed to identify the conceptual theoretical framework for kindergarten teachers in light of the Fourth Industrial Revolution, reveal the role of technological skills in developing the skills of kindergarten teachers according to the variables of the Fourth Industrial Revolution, and build a proposed vision for developing the skills of kindergarten teachers in light of the technological Appropriate to the nature of the study. The questionnaire and the exploratory study were used as tools for collecting data. The study sample consisted of kindergarten teachers in Giza Governorate. The study reached several results, the most important of which is the lack of training units on technological skills for kindergarten teachers to be in constant contact with the teachers to ensure that the impact of the training remains.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.08.M.Sc.2024.زم.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032079000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 1030-113.

هدفت الدراسة التعرُّف على الإطار النظري والمفاهيمي لمعلمات رياض الأطفال في ضوء الثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، والكشف عن دور المهارات التكنولوجيَّة في تنمية مهارات معلمات رياض الأطفال وفق متغيرات الثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، وبناء تصور مقترح لتنمية مهارات معلمات رياض الأطفال في ضوء التحوُّل التُّكنولوجي للثَّورة الصناعيَّة الرَّابعة، وقد استخدمت الدراسة المنهج الوصفي؛ لكونه مُلائمًا لطبيعة الدراسة، وقد تم استخدام الاستبانة والدراسة الاستطلاعية كأدوات لجمع البيانات، وتكونت عينة الدراسة من معلمات رياض الأطفال بمحافظة الجيزة، وتوصلت الدراسة لنتائج عدَّة أهمها: عدم توافر وحدات تدريب على المهارات التكنولوجيَّة لمعلمات مرحلة رياض الأطفال لتكون على اتصال دائم بالمعلمات؛ لضمان بقاء أثر التدريب.

The study aimed to identify the conceptual theoretical framework for kindergarten teachers in light of the Fourth Industrial Revolution, reveal the role of technological skills in developing the skills of kindergarten teachers according to the variables of the Fourth Industrial Revolution, and build a proposed vision for developing the skills of kindergarten teachers in light of the technological Appropriate to the nature of the study. The questionnaire and the exploratory study were used as tools for collecting data. The study sample consisted of kindergarten teachers in Giza Governorate. The study reached several results, the most important of which is the lack of training units on technological skills for kindergarten teachers to be in constant contact with the teachers to ensure that the impact of the training remains.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library