Image from OpenLibrary

فاعلية استراتيجية العرض التقديمي الإلكتروني كمدخل لتحسين العملية التدريسية لمعلمى التربية الموسيقية / بحث مقدم من الباحثة نرمين عبد الحميد محمد فرغلي؛ إشراف أ. د/ صفاء محمد شوقي مهدي، د/ ايمان عبد الرحمن عزوز.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 271 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of the electronic presentation strategy as in input to improve the teaching process [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.334
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: الفصل الاول: التعريف بالبحث ويتناول هذا الفصل المقدمة ومشكلة البحث واهداف البحث واهمية البحث وحدود البحث وفروض البحث ومنهج واجراءات البحث ومصطلحات ومفاهيم البحث. الفصل الثانى: الاطار النظرى: ويتضمن هذا الفصل استعراض للاطار النظرى المتضمن للاستراتيجية وتعريفتها واستراتيجية التدريس والتعليم الالكترونى واستراتيجبات التعليم الالكترونى واستراتيجية العرض التقديمى الالكترونى ومعلم التربية الموسيقية وكفاياتة اللازمة فى العملية التدريسية. الفصل الثالث: الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالبحث: يتضمن هذا الفصل مجموعة من الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بموضوع البحث وتم تقسيمها الى ثلاث محاور، المحور الاول يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالتعليم الالكترونى، المحور التانى يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة باستراتيحيات التعليم الالكترونى واستراتيجية العرض التقديمى الالكترونى ،المحور الثالث يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالمعلم وتحسين اداءتة التدريسية. الفصل الرابع: الاطار التطبيقى : يتضمن هذا الفصل ادوات البحث، وطرق واستراتيجيات التدريس المستخدمة والجلسات التطبيقية لاستراتيجية العرض التقديمى. وذلك من خلال الاجراءات التى اتخذتها الباحثة فى الجلسات الفصل الخامس: نتائج البحث عرضها وتحليلها وتفسيرها ومناقشتها تم الوصول للنتائج والتوصيات وعرض ملحقات البحث.Summary: Chapter One: Introducing the SearchvThis chapter deals with the introduction, the problem of research, research objectives, the importance of research, the limits of research, research conditions, research methodology and procedures, and research terminology and concepts. Chapter Two: Theoretical Concepts: This chapter includes a review of the theoretical concepts that include the strategy and its definition, the strategy of teaching and e-learning, the strategies of e-learning, the strategy of electronic presentation, the music education teacher and the competencies necessary in the teaching process. Chapter Three: Related Studies and Research: This chapter includes a set of previous studies and research related to the subject of research and was divided into three axes. The first axis includes previous studies and research related to e-learning. The second axis includes previous studies and research related to e-learning strategies and the strategy of electronic presentation. The third axis includes previous studies and research related to the teacher and improving his teaching performance. Chapter Four: Research Procedures: This chapter includes research tools (preparing and codification), teaching methods and strategies used, and experimental application sessions of the presentation strategy. This is through the procedures taken by the researcher in the sessions. Chapter Five: Research Results Displayed, Analyzing, and Interpreted Results and recommendations were reached and research extensions were displayed
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.25.06.Ph.D.2024.نر.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032393000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 240-250.

الفصل الاول: التعريف بالبحث ويتناول هذا الفصل المقدمة ومشكلة البحث واهداف البحث واهمية البحث وحدود البحث وفروض البحث ومنهج واجراءات البحث ومصطلحات ومفاهيم البحث. الفصل الثانى: الاطار النظرى:
ويتضمن هذا الفصل استعراض للاطار النظرى المتضمن للاستراتيجية وتعريفتها واستراتيجية التدريس والتعليم الالكترونى واستراتيجبات التعليم الالكترونى واستراتيجية العرض التقديمى الالكترونى ومعلم التربية الموسيقية وكفاياتة اللازمة فى العملية التدريسية. الفصل الثالث: الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالبحث: يتضمن هذا الفصل مجموعة من الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بموضوع البحث وتم تقسيمها الى ثلاث محاور، المحور الاول يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالتعليم الالكترونى، المحور التانى يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة باستراتيحيات التعليم الالكترونى واستراتيجية العرض التقديمى الالكترونى ،المحور الثالث يتضمن الدراسات والبحوث السابقة المرتبطة بالمعلم وتحسين اداءتة التدريسية. الفصل الرابع: الاطار التطبيقى : يتضمن هذا الفصل ادوات البحث، وطرق واستراتيجيات التدريس المستخدمة والجلسات التطبيقية لاستراتيجية العرض التقديمى. وذلك من خلال الاجراءات التى اتخذتها الباحثة فى الجلسات الفصل الخامس: نتائج البحث عرضها وتحليلها وتفسيرها ومناقشتها تم الوصول للنتائج والتوصيات وعرض ملحقات البحث.

Chapter One: Introducing the SearchvThis chapter deals with the introduction, the problem of research, research objectives, the importance of research, the limits of research, research conditions, research methodology and procedures, and research terminology and concepts. Chapter Two: Theoretical Concepts: This chapter includes a review of the theoretical concepts that include the strategy and its definition, the strategy of teaching and e-learning, the strategies of e-learning, the strategy of electronic presentation, the music education teacher and the competencies necessary in the teaching process.
Chapter Three: Related Studies and Research: This chapter includes a set of previous studies and research related to the subject of research and was divided into three axes. The first axis includes previous studies and research related to e-learning. The second axis includes previous studies and research related to e-learning strategies and the strategy of electronic presentation. The third axis includes previous studies and research related to the teacher and improving his teaching performance. Chapter Four: Research Procedures: This chapter includes research tools (preparing and codification), teaching methods and strategies used, and experimental application sessions of the presentation strategy. This is through the procedures taken by the researcher in the sessions. Chapter Five: Research Results Displayed, Analyzing, and Interpreted Results and recommendations were reached and research extensions were displayed

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library