Image from OpenLibrary

توظيف بعض تطبيقات الهواتف الذكية لتنمية بعض مهارات اللغة الانجليزية لطفل الروضة الأزهرى / مقدمة من الباحثة مروة عصام عبد الكريم مصطفى؛ إشراف أ.د / السيد عبد القادر شريف، أ.م.د / هبة حسين طلعت.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 161 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Employing some smart phone applications to develop some english language skills for al-azhar kindergarten children [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلى توظيف بعض تطبيقات الهواتف الذكية لتنمية مهارات اللغة الإنجليزية واستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذو المجموعتين التجريبية والضابطة، وتكونت عينه الدراسة من (٦٠) طفلا وطفلة من أطفال الروضة KG2، وتمثلت أدوات الدراسة في مقياس تنمية مهارات اللغة الإنجليزية لطفل الروضة الأزهري (إعداد الباحثة) الذي تم تطبيقه على عينة من أطفال الروضة على مدار ٤٠ لقاء بواقع ٥ لقاءات أسبوعيا ولمدة ٨ أسابيع، وبرنامج أنشطة تم تطبيقه على العينة التجريبية من الأطفال وقوامها ٣٠ طفلا وطفلة من معهد عثمان معن الأزهري التابع لإدارة إمبابة التعليمية الأزهرية وقد أسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج التدريبي في تنمية مهارات اللغة الإنجليزية لطفل الروضة الأزهري Summary: The current study aimed to employ some smart phone applications to develop English language skills. The researcher used the experimental method with two groups. The study sample consisted of (60) boys and girls from kindergarten KG2. The study tools were represented in the English language skills development scale for Al-Azhar kindergarten children (prepared by the researcher), which was applied to a sample of kindergarten children over 40 training meetings, at a rate of 5 weekly meetings for a period of 8 weeks, and an activity program that was applied to the experimental sample of children, consisting of 30 boys and girls from Osman Mean institute. The results resulted in the effectiveness of the training program in developing the English language skills of Al-Azhari kindergarten children.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.M.Sc.2024.مر.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032561000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 149-161.

هدفت الدراسة الحالية إلى توظيف بعض تطبيقات الهواتف الذكية لتنمية مهارات اللغة الإنجليزية واستخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذو المجموعتين التجريبية والضابطة، وتكونت عينه الدراسة من (٦٠) طفلا وطفلة من أطفال الروضة KG2، وتمثلت أدوات الدراسة في مقياس تنمية مهارات اللغة الإنجليزية لطفل الروضة الأزهري (إعداد الباحثة) الذي تم تطبيقه على عينة من أطفال الروضة على مدار ٤٠ لقاء بواقع ٥ لقاءات أسبوعيا ولمدة ٨ أسابيع، وبرنامج أنشطة تم تطبيقه على العينة التجريبية من الأطفال وقوامها ٣٠ طفلا وطفلة من معهد عثمان معن الأزهري التابع لإدارة إمبابة التعليمية الأزهرية وقد أسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج التدريبي في تنمية مهارات اللغة الإنجليزية لطفل الروضة الأزهري

The current study aimed to employ some smart phone applications to develop English language skills. The researcher used the experimental method with two groups. The study sample consisted of (60) boys and girls from kindergarten KG2. The study tools were represented in the English language skills development scale for Al-Azhar kindergarten children (prepared by the researcher), which was applied to a sample of kindergarten children over 40 training meetings, at a rate of 5 weekly meetings for a period of 8 weeks, and an activity program that was applied to the experimental sample of children, consisting of 30 boys and girls from Osman Mean institute. The results resulted in the effectiveness of the training program in developing the English language skills of Al-Azhari kindergarten children.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library