Effect of action observation training on gait in children with diplegic cerebral palsy / by Ekram Magdy Mohamed Fadl ; Supervisors Prof. Dr Kamal El Said Shoukry, Dr. Silvia Hanna Botros.
Material type:
TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2025Description: 179 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- تأثير تدريب الملاحظة العملية على المشي عند الأطفال المصابين بالشلل الدماغي المزدوج [Added title page title]
- 615.82
- Issues also as CD.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.21.06.M.Sc.2025.Ek.E (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110092085000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2025.
Bibliography: pages 157-173.
Background: A non-progressive damage to the prenatal brain causes cerebral palsy (CP), a neuromuscular developmental condition. A permanent motor disability that impacts postural development and movement is the outcome. The most prevalent kind of CP that causes issues with posture and gait control is spastic diplegic CP.
Purpose: The study was conducted to examine the impact of action observation training (AOT) on gait in children with diplegic cerebral palsy.
Materials and methods: Thirty children with spastic diplegic CP aged from 4 to 7 years were randomly allocated into two groups of equal number; study group (A) and control group (B). Both groups received a designed physical therapy program for 45 minutes, three times/ per week for two successive months. In addition, the study group received the AOT for 30 minutes per session. All children were assessed using kinovea software and gross motor function measure (GMFM).
Results: The results of this study showed significant improvement between the study and control groups in ankle, knee and hip joints throughout most phases of gait cycle in favor of the study group except mid stance of right ankle and knee joints, the terminal stance of the left ankle joint, the mid swing of the left knee joint and loading response of the both hip joints that showed non-significant improvements. Also, there was significant improvement between study and control groups in the results of GMFM in favor of the study group.
الخلفية: الشلل الدماغي هو اضطراب نمو عصبي عضلي ناتج عن خلل غير تقدمي في دماغ الجنين. والنتيجة هي إعاقة حركية دائمة تؤثر على الحركة والتطور الوضعي. الشلل الدماغي المزدوج هو النوع الأكثر شيوعًا من الشلل الدماغي الذي يسبب مشاكل في التحكم الحركى والمشى.
الغرض: أجريت هذه الدراسة لدراسة تأثير الملاحظة العملية على المشي لدى الأطفال المصابين بالشلل الدماغي المزدوج.
المواد والطرق: تم تقسيم ثلاثين طفلاً مصابًا بالشلل الدماغي المزدوج والذين تتراوح أعمارهم بين 4 إلى 7 سنوات بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين في العدد. تلقت كلا المجموعتين برنامج العلاج الطبيعي المصمم لمدة 45 دقيقة، ثلاث مرات / أسبوعيا لمدة شهرين متتاليين. بالإضافة إلى ذلك، تلقت مجموعة الدراسة تدريب الملاحظة العملية لمدة 30 دقيقة لكل جلسة. تم تقييم جميع الأطفال باستخدام برنامج التحليل الحركى (كينوفا) ومجال قياس الوظائف الحركية الإجمالية للمشي والجري والقفز.
النتائج: أظهرت نتائج هذه الدراسة تحسنا ملحوظا في مفاصل الكاحل والركبة والفخذ خلال معظم مراحل دورة المشي وكذلك ايضا فى الوظائف الحركية التى تشمل المشى والقفز والجرى لصالح مجموعة الدراسة.
الاستنتاج: يمكن استخدام الملاحظة العملية ضمن برنامج إعادة تأهيل الأطفال المصابين بالشلل الدماغي المزدوج لتحسين المشي.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.