فاعلية برنامج لتنمية مهارات موجهى التربية الفنية قائم على التحول الرقمى / إعداد وافـى محمـد محمـد الشـرقـاوى؛ إشراف أ.م.د/ إنتصار دسـوقى حسن، د/ سامية على محمد.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 212 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The effectiveness of a program to develop the skills of art education mentors based on digital transformation [Added title page title]
- 372.5
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.25.06.Ph.D.2024.وا.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032644000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 164-173.
إشتمل البحث على أربعة فصول كما يلى : الفصل الأول: (خلفية البحث وأهميته): يحتوى على خلفية البحث ومشكلته وأهدافه ، وأهميته ، وفروضه ، والدراسات المرتبطه ، والمصطلحات. الفصل الثانى: الإطار النظرى (التوجيه الفني /المهارات الفنية / التحول الرقمى والمنصات التعليمية): يتكون هذا الفصل من ثلاث محاور وهى:- المحور الأول: (التوجية الفنى)، المحور الثانى: (المهارات الفنية)، المحور الثالث: (التحول الرقمى والمنصات التعليمية).
الفصل الثالث: (الإطار التطبيقى للبحث): تناول هذا الفصل الإجراءات التي قام بها الباحث لبناء المهارات وتصميم البرنامج، وتطبيق أدوات البحث ، وضبطهم والتأكد من صلاحيتهم ، إضافة إلى إجراءات التطبيق والتنفيذ، وأساليب المعالجة الإحصائية. الفصل الرابع: (تحليل نتائج البحث وتفسيرها إحصائياً والتوصيات): عرض هذا الفصل النتائج التي توصل إليها الباحث بعد تطبيق أدوات البحث ، معالجة النتائج إحصائياً وتفسيرها في ضوء فروض البحث وأهدافه.
The research included four chapters as follows: Chapter One: (Research background and importance): It contains the background of the research, its problem, objectives, importance, hypotheses, related studies, and terminology. Chapter Two: Theoretical Framework (Technical Guidance/Technical Skills/Digital Transformation and Educational Platforms): This chapter consists of three axes:
The first axis: (Technical guidance), The second axis: (Technical skills), The third axis: (Digital transformation and educational platforms). Chapter Three: (The applied framework of the research):
This chapter dealt with the procedures undertaken by the researcher to build skills, design the program, apply research tools, control them, and ensure their validity, in addition to application and implementation procedures, and statistical processing methods. Chapter Four: (Analyzing the research results, interpreting them statistically, and making recommendations): This chapter presented the results reached by the researcher after applying the research tools, processing the results statistically, and interpreting them in light of the research hypotheses and objectives.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.