دراسة مقارنة في تصورات الطلاب للعدالة الصفية واستخدام استراتيجيات التأدب في ضوء نوع التعليم )العام واللغات( وبعض المتغيرات الديموجرافية لدى طلاب المرحلة الإعدادية / [إعداد]سماح توفيق أحمد محمد ؛ إشراف سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، أمين على محمد سليمان
Material type:
SetLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 97 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- A comparative study of students’ perceptions of classroom justice and the use of politeness strategies in light of the type of education (general and languages) and some demographic variables among middle school students [Added title page title]
- 370.15
- صدر ايضا كقرص مدمج
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.09.M.Sc.2024.سم.د (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032794000 |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 80-88.
يهدف البحث الحالي إلى : تعرف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات للعدالة الصفية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، واستكشاف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات لاستراتيجيات التأدب التي يستخدمها معلمي المرحلة الإعدادية ذلك في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية (النوع الاجتماعي – الصف الدراسي) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية.
أدوات الدراسة: تمثلت أداتي الدراسة الحالية في مقياس العدالة الصفية اعداد (Chory-Assad & Paulse,2004) تعريب الباحثة ، و مقياس استراتيجيات التأدب اعداد الباحثة .
عينة الدراسة: تكونت عينة الدراسة من (320) تلميذ وتلميذة من تلاميذ المرحلة الاعدادية
The study aimed to identify the differences in the perception of public and language school students of classroom justice among middle school students, and to explore the differences in the perception of public and language school students of the politeness strategies used by middle school teachers in light of some demographic variables (gender - grade) among middle school students.
The tools of the current study were the classroom justice scale prepared by (Chory-Assad & Paulse, 2004) Arabized by the researcher, and the politeness strategies scale prepared by the researcher.
The study sample consisted of (320) male and female middle school students.
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.