Image from OpenLibrary

دراسة مقارنة في تصورات الطلاب للعدالة الصفية واستخدام استراتيجيات التأدب في ضوء نوع التعليم )العام واللغات( وبعض المتغيرات الديموجرافية لدى طلاب المرحلة الإعدادية / [إعداد]سماح توفيق أحمد محمد ؛ إشراف سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، أمين على محمد سليمان

By: Contributor(s): Material type: SetLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 97 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A comparative study of students’ perceptions of classroom justice and the use of politeness strategies in light of the type of education (general and languages) and some demographic variables among middle school students [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.15
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: يهدف البحث الحالي إلى : تعرف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات للعدالة الصفية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، واستكشاف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات لاستراتيجيات التأدب التي يستخدمها معلمي المرحلة الإعدادية ذلك في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية (النوع الاجتماعي – الصف الدراسي) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. أدوات الدراسة: تمثلت أداتي الدراسة الحالية في مقياس العدالة الصفية اعداد (Chory-Assad & Paulse,2004) تعريب الباحثة ، و مقياس استراتيجيات التأدب اعداد الباحثة . عينة الدراسة: تكونت عينة الدراسة من (320) تلميذ وتلميذة من تلاميذ المرحلة الاعدادية Summary: The study aimed to identify the differences in the perception of public and language school students of classroom justice among middle school students, and to explore the differences in the perception of public and language school students of the politeness strategies used by middle school teachers in light of some demographic variables (gender - grade) among middle school students. The tools of the current study were the classroom justice scale prepared by (Chory-Assad & Paulse, 2004) Arabized by the researcher, and the politeness strategies scale prepared by the researcher. The study sample consisted of (320) male and female middle school students.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.09.M.Sc.2024.سم.د (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032794000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 80-88.

يهدف البحث الحالي إلى : تعرف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات للعدالة الصفية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، واستكشاف الفروق في إدراك تلاميذ المدارس الحكومية واللغات لاستراتيجيات التأدب التي يستخدمها معلمي المرحلة الإعدادية ذلك في ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية (النوع الاجتماعي – الصف الدراسي) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية.
أدوات الدراسة: تمثلت أداتي الدراسة الحالية في مقياس العدالة الصفية اعداد (Chory-Assad & Paulse,2004) تعريب الباحثة ، و مقياس استراتيجيات التأدب اعداد الباحثة .
عينة الدراسة: تكونت عينة الدراسة من (320) تلميذ وتلميذة من تلاميذ المرحلة الاعدادية

The study aimed to identify the differences in the perception of public and language school students of classroom justice among middle school students, and to explore the differences in the perception of public and language school students of the politeness strategies used by middle school teachers in light of some demographic variables (gender - grade) among middle school students.
The tools of the current study were the classroom justice scale prepared by (Chory-Assad & Paulse, 2004) Arabized by the researcher, and the politeness strategies scale prepared by the researcher.
The study sample consisted of (320) male and female middle school students.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library