البروفايل النمائى للأطفال الذاتويين باستخدام الملف النفسي التربوي (PEP3) : دراسة تتبعية )/
the Developmental profile For children With Autism using educational psychological profile pep-3 Follow-Up Study).”
دراسة مقدمة من الباحث محمد بسام حسن محمد طنطاوي؛ اشراف ا.د.شحاته سليمان محمد، ا.م.د./ أحمد عبدالرحيم العمري.
- 156 صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 83-103.
تهدف الدراسة إلى التعرف على البروفايل النمائي للأطفال الذاتويين باستخدام الملف النفسي التربوي (pep-3) بشكل تتابعي وذلك بعد مرور فترات من التطبيق والتأهيل (سته أشهر- سنة - سنة ونصف) وأستخدم الباحث المنهج الوصفي والدراسة الطوليه التتبعيه وتكونت عينه الدراسه من 21 طفل ذاتوياً وتراوحت أعمارهم بين (4 -7) سنوات وأشتملت أدوات الدراسه على مقياس الملف النفسي التربوي ((pep-3ومقياس جيليام للذاتوية واشارت النتائج الى أنه: توجد فروق ذات دلاله إحصائيه بين متوسطات رتب درجات الأطفال الذاتويين خلال فترات التطبيق والتأهيل( سته اشهر- سنة - سنة ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي(pep-3) لصالح الفترات المتقدمة، وتختلف شكل الصفحه النمائية للأطفال الذاتويين خلال فترات التطييق والتأهيل (سته اشهر- سنه – سنه ونصف) على مقياس الملف النفسي التربوي (pep-3) Abstract: The study aims to identify the Developmental Profile for children with autism using the educational psychological profile (pep-3) after periods of application and rehabilitation (6 months - 12months-18months).and theresearcher used descriptive comparative and follow up study the study was conducted on(21)children with autism Their ages ranged between (4-7) years, and the study tools included educational psychological profile scale (pep-3) and Gilliam autism rating scale, The results indicated that There are statistically significant differences between the mean scores of children with autism during the application and rehabilitation periods (6 months 12months – 18months) on educational psychological profile scale (pep-3) in favor of the advanced periods, The shape of the developmental profile for children with autism show changes during the periods of application and rehabilitation (6 months – 12months – 18months) on the educational psychological profile scale (pep-3)