( برنامج أنشطة متكامل لتنمية الوعى بصحة البيئة لدى طفل الروضة ) /
Integrated activities program to develop awareness of environmental health for kindergarten child "
رسالة مقدمة من الباحثة زبيدة محمد عبد الحميد ؛ اشراف ا.د.جيهان عبد الفتاح عزام، ا.م.د.أبو المجد أحمد.
- 420صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 200-222.
يهدف هذا البحث إلى تنمية الوعى بصحة البيئة لطفل الروضة من خلال إعداد برنامج أنشطة متكامل وتكونت عينة البحث من (30) طفل وطفلة من أطفال المستوى الثانى لمرحلة رياض الأطفال تتراوح أعمارهم الزمنية من (5-6) سنوات وقد أستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبى بتصميم المجموعة التجريبية الواحدة وتحددت أدوات الدراسة فى مقياس الوعى بصحة البيئة المصور لطفل الروضة (إعداد الباحثة) وبرنامج الأنشطة المتكامل لتنمية الوعي بصحة البيئة لطفل الروضة (إعداد الباحثة). وقد أسفرت نتائج التحليل الاحصائى بأن إستخدام برنامج الأنشطة المتكامل كان له تاثير إيجابى على تنمية الوعى بصحة البيئة لطفل الروضة. This research aimed at developing awareness of environmental health for kindergarten child through preparation Integrated activities program. The research sample consisted of (30) male and female children from the second level of kindergarten, their ages ranged from (5-6) years In the current research, the researcher used the semi-experimental method one group and determinationSearch Tools: The intelligence test applied in the kindergarten to prove the homogeneity of the sample. A measure of awareness of the environmental health of the kindergarten child. (prepared by the researcher) Integrated activities program to develop awareness of environmental health. (prepared by the researcher Findings have shown positive effect of Integrated activities program to develop awareness of environmental health for kindergarten child