Basmh Khaled M. Awad,

The Impact of Website Quality Attributes on Customers’ Brand Love and Brand Anthropomorphism in Hotel Sites : Mediating Role of Brand Engagement / تأثير سمات جودة المواقع الالكترونية على حب العلامة التجارية وتجسيد العلامة التجارية في المواقع الالكترونية للفنادق : الدور الوسيط لمشاركة العميل في العلامة التجارية / by Basmh Khaled M. Awad ; Supervised by Dr. Nermeen El Saadany, Dr. Mohamed Elsharnouby - 166 leaves : illustrations ; 30 cm. + CD.

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 129-144.

Hotel website pages exhibit the hotel brand and impact customers’ browsing behaviour.
Although the importance of quality attributes and its influences is obvious, it is in its infancy;
specifically, regarding the role of website quality attributes in configuring customers’ feelings
towards the brand, as well as the influence of those attributes on customer’s online engagement
behaviour. Thus, this research provides a comprehensive understanding regarding website
attributes influence and aims to investigate the influence of website quality attributes
(appearance-related attributes and usability-related attributes) on customers’ brand engagement,
brand love, and brand anthropomorphism. Experimental research design is adopted to achieve
research objectives. 2×2 between-subjects factorial design experiments were designed to test the
research’s conceptual model. 140 students participated in these experiments. Findings indicate
that website quality attributes positively influence brand engagement, love, and
anthropomorphism. However, the mediation role of brand engagement was not fully supported.
This research directly contributes to the hospitality and tourism marketing literature and provides
useful insights for both researchers and practitioners by addressing relationships that were not
fully explored previously in literature (website quality attributes’ impact on customers’ brand
love and brand anthropomorphism). Recommendations to marketing managers are provided to
assure high quality user experience while browsing the hotel’s website. تعرض صفحات موقع الويب الخاصة بالفنادق العلامة التجارية للفندق وتؤثر في سلوك تصفح العملاء. وبالرغم من أن أهمية سمات الجودة وتأثيراتها تم تناوله في الابحاث السابقة بشكل واضح ، إلا أنها لاتزال في حاجة للمزيد من البحث ؛ على وجه التحديد ، فيما يتعلق بدور سمات جودة موقع الويب في التأثير على مشاعر العملاء تجاه العلامة التجارية ، بالإضافة إلى تأثير هذه السمات على سلوك تفاعل العميل عبر الإنترنت. ولذلك، يوفر هذا البحث فهماً شاملاً فيما يتعلق بسمات موقع الويب الخاص بالفنادق كما يهدف إلى دراسة تأثير سمات جودة موقع الويب (السمات المتعلقة مظهر الموقع الالكتروني والسمات المتعلقة بقابلية وسهولة الاستخدام) على تفاعل ومشاركة العملاء مع العلامة التجارية وحبهم للعلامة التجارية وتجسيدهم للعلامة التجارية. ولتحقيق اهداف البحث تم اعتماد تصميم البحث التجريبي وقد تم تصميم تجارب البحث بالاعتماد على التصميم التجريبي العاملي ذو العاملين لاختبار النموذج المفاهيمي للبحث. شارك 140 طالبًا في هذه التجارب. وتشير النتائج إلى أن سمات جودة موقع الالكتروني تؤثر بشكل إيجابي على مشاركة وحب وتجسيد العلامة التجارية. كما ان دور الوساطة لمشاركة العميل في العلامة التجارية لم يكن مدعومًا بالكامل. يساهم هذا البحث بشكل مباشر في الدراسات التسويقية في مجال الضيافة والسياحة ويقدم رؤى مفيدة لكل من الباحثين ومديري الفنادق من خلال دراسة العلاقات التي لم يتم استكشافها بالكامل مسبقًا (تأثير سمات جودة موقع الويب على حب العملاء للعلامة التجارية وتجسد العلامة التجارية). وتم تقديم توصيات لمديري التسويق لضمان تجربة مستخدم عالية الجودة أثناء تصفح موقع الفندق على الانترنت.




Text in English and abstract in Arabic & English.


Business Administration

Website quality attributes brand engagement brand love brand anthropomorphism hotel website

658