ventilation strategies for mitigation of coronavirus in educational facilities /
استراتيجيات التهوية للتخفيف من إنتِشار فيروس الكورونا في المُنْشَآتٌ التعليمية /
By Mennatullah Mohamed Ahmed Abdel Hafez; Under the Supervision of Prof. Dr. Samy M. Morcos, Assoc. Prof. Dr. Ahmed El-Degwy, Dr.Galal M.Mostafa, Prof. Dr. Essam E.Khalil, Assoc. Prof. Dr. Gamal A.El-Hariry
- 165 pages : illustrations ; 30 cm. + CD.
Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 159-165.
In this study, the air-flow distribution and the movement of virus particles during normal breathing and sneezing in the classrooms have been studied using a CFD model developed in ANSYS® 2022 R2. There are two objectives of the present study; the first objective is to find the best ventilation configuration by investigating the following parameters; the effect of air change per hour, the height of the air inlets and outlets, and the infected student position. The second objective is to control the spread of the Coronavirus in the classroom in case of sneezing from the infected student. A novel cabin, made of highly transparent acrylic, was designed with a filter, attached to it from the top, to catch any particles that students expelled while breathing, coughing, or sneezing, and allow air to return to the classroom after being cleaned and nearly virus- free after filtering. في هذه الدراسة ، تمت دراسة توزيع تدفق الهواء وحركة جزيئات الفيروس أثناء العطس في الفصل باستخدام نموذج ديناميكا الموائع الحسابية الذي تم تطويره في ANSYS® 2022 R1. هناك هدفان لهذه الدراسة، الأول هو إيجاد أفضل تصميم للتهوية من خلال دراسة العوامل التالية: تأثير تغير الهواء في الساعة، و ارتفاع الماخل و المخارج للهواء و مكان الطالب المصاب. الهدف الثاني هو السيطرة على انتشار فيروس كورونا داخل الفصل في حالة العطس من الطالب المصاب. تم تصميم حجرة جديدة مصنوعة من الأكريليك عالي الشفافية مع مرشح مرفق بها من الأعلى لالتقاط أي جزيئات يطردها الطلاب أثناء التنفس أو السعال أو العطس والسماح لهم بالعودة إلى الفصل الدراسي بعد تنظيفها وخالية من الفيروسات تقريبًا.