TY - BOOK AU - Esraa Nabil Abd-Elwahab, AU - Naglaa Ahmed Zaky Aly AU - Amira ElSayed ElBagalaty TI - Effect of core stability training on standing and genu recurvatum in children with spastic diplegia U1 - 615.82083 PY - 2024/// KW - Physical Therapy KW - qrmak KW - Cerebral palsy KW - Genu recurvatum KW - Core stability KW - Spastic diplegia N1 - Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024; Bibliography: pages 92-118.; Issues also as CD N2 - Purpose: to investigate the effect of core stability training on standing function and degree of genu recurvatum in children with spastic diplegic CP. Patients and methods: Forty children with spastic diplegia , of both sexes, their age ranged from four to seven years, were selected from Abu El-Reesh Japanese hospital and the Outpatient Clinic of Faculty of Physical Therapy, Cairo University. Their knee hyper-extension angle ranged from 5 to 15 degrees. The children were randomly assigned into two equal groups: control and study groups. Genu recurvatum was assessed using kinovea software and standing function was assessed using GMFM-88. The control group underwent a designed physical therapy program while the study group received core stability training in addition to the designed physical therapy program of the control group. The treatment was conducted three times per week for one hour per session over 3 successive months. Results: There was no significant difference in GMFM-88 and knee angle between groups pretreatment. There was significant improvement in knee angle and GMFM-88 of both groups post treatment compared with pretreatment. Comparison between groups post treatment revealed a significant improvement in GMFM of study group compared with that of control group (p = 0.02) but there was no significant difference in knee angle between control and study groups post treatment (p = 0.5). Conclusion: Applying core stability training may be an effective method to improve standing function. Physical therapy intervention was found to be beneficial for genu recurvatum in children with spastic diplegic CP; الهدف من البحث هو تقييم تأثير تمارين الثبات المحورى على الوقوف والانحناء الخلفى للركبة لدي الأطفال المصابين بالشلل الدماغي التقلصي المزدوج. المشاركون في البحث: شارك في هذه الدراسة اربعون طفلاً ممن يعانون من الشلل التقلصي المزدوج من كلا الجنسين ، تتراوح أعمارهم بين اربعة الي سبعة سنوات وتراوحت زاوية الإنحناء الخلفى للركبة من 5 الى 15 درجة. قد تم اختيارهم من مستشفى أبو الريش الياباني للاطفال، و من العيادة الخارجية بكلية العلاج الطبيعي جامعه القاهرة، ، و تم توزيعهم عشوائيا إلى مجموعتين متساويتين في العدد ( مجموعة الدراسة ومجموعة الضابطة) بحيث تحتوى كل مجموعة على 20 طفلا ، تم تقييم القدرة على الوقوف والتحكم فى الإنحناء الخلفى للركبة للمجموعتين قبل وبعد تطبيق البرنامج العلاجى بإستخدام تطبيق كينوفيا للتحليل الحركى لقياس درجة انحناء الركبة وايضا استخدام مقياس التطور الحركى الوظيفى (GMFM)لمعرفة التطور الحركى الوظيفى للوقوف. تلقت المجموعة الضابطة برنامج العلاج الطبيعى المصمم بينما تلقت مجموعة الدراسة برنامج يحتوى على تمارين الثبات المحورى بالإضافة الى برنامج العلاج الطبيعى المصمم الذى تلقته المجموعة الضابطة. تم تنفيذ البرنامج العلاجى لمدة ساعة واحدة للجلسة ثلاثة مرات فى الاسبوع لمدة ثلاثة أشهر متتالية. النتائج :قد اظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة احصائية عالية في نتائج المجموعتين عند مقارنة نتائج المجموعتين قبل وبعد العلاج لكل مجموعة. كانت نسبة التحسن اعلى فى التطور الحركى الوظيفى للوقوف لصالح مجموعة الدراسة بينما اظهرت النتائج عدم وجود فرق بين المجموعتين ف القدرة على التحكم فى الإنحناء الخلفى للركبة عند مقارنه النتائج بعد العلاج للمجموعتين ER -