Zeinab Nafez Ezzat,

The Impact of New Technologies on Customer Experience / تأثير التنقيات الجديدة علي تجربة العملاء. by Zeinab Nafez Ezzat ; Supervision Prof. Amira Foad Ahmed, Dr. Alaa Tarek Khalil. - 126 leaves : illustrations ; 30 cm. + CD.

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 108-114.

Purpose: This study aims to investigate and test empirically the antecedents that will lead to the
usage of MR, and examine the impact of MR usage on customer experience. The antecedents were
adopted from the theory of UTAUT.
Methodology: This study is a mixed research design. The researcher started with a qualitative
research design by implementing exploratory research on behalf of conducting interviews with
expert to gain more understanding and insights into the research topic. Then, the researcher
conducted quantitative research, in the form of a conclusive, descriptive research design to
describe, investigate & test empirically the impact of new technologies on customer experience.
Findings: The result of this study has shown a significant relationship between performance
expectancy and the usage of MR. In addition, it resulted in an insignificant relationship between
effort expectancy, social influence, and facilitating conditions on the usage of MR. Lastly, the
usage of MR resulted in a significant impact on customer experience.
Research limitations: Certain limitations are discussed in the study; however, none seem gravely
detrimental to the findings or their implications.
Practical Implications: In this study, the researcher has offered businesses, practitioners, and
decision-makers plenty of empirical recommendations with an abundance of suggested marketing
strategies regarding the result of each hypothesis.
Originality: The research contributes to the existing body of literature by filling the existing
empirical research gap due to the scarcity of studies on the impact of new technologies on customer
experience, in addition to the conceptualization and empirical validation of the graphical models. هدف البحث: يهدف هذا البحث إلى دراسة واختبار العوامل السابقة التي ستؤدي إلى استخدام الواقع المختلط
ودراسة تأثير استخدام الواقع المختلط على تجربة العملاء. تم اعتماد السوابق من النظرية الموحدة لقبول
.(UTAUT) التكنولوجيا واستخدامها
منهجية البحث: هذه الدراسة عبارة عن تصميم بحثي مختلط. بدأ الباحث بتصميم بحث وصفي من خالل تنفيذ
بحث استكشافي من خالل إجراء مقابالت مع الخبراء الكتساب المزيد من الفهم والرؤى حول موضوع البحث.
ثم بعد ذلك، أجرى الباحث بحثًا كمًيا، في شكل تصميم بحثي وصفي قاطع ،لدراسة ووصف واختبار تأثير
التقنيات الجديدة على تجربة العمالء.
النتائج: قد أظهرت نتائج هذه الدراسة وجود عالقة هامة بين األداء المتوقع واستخدام الواقع المختلط. باإلضافة
إلى ذلك، عدم وجود عالقة بين توقع الجهد والتأثير االجتماعي وتسهيل الشروط على استخدام الواقع المختلط.
وأخيًرا، فإن الستخدام الواقع المختلط تأثير كبيرعلى تجربة العمالء.
قيود البحث: تٌناقش بعض القيود في هذه الدراسة؛ ومع ذلك، ال يبدو أن أيًا منها يضر بشكل خطير بالنتائج أو
آثارها.
التوصيات: قدم الباحث في هذه الدراسة، للشركات والممارسين وصناع القرار، الكثير من التوصيات التجريبية
مع وفرة من استراتيجيات التسويق المقترحة فيما يتعلق بنتيجة كل فرضية.
األصالة: يساهم البحث في مجموعة األدبيات الموجودة من خلال سد فجوة البحث التجريبي الحالي بسبب ندرة
الدراسات حول تأثير التقنيات الجديدة على تجربة العمالء، باإلضافة إلى التصور المفاهيمي والتحقق التجريبي
من النماذج الرسومية.




Text in English and abstract in Arabic & English.


Marketing

Virtual reality mixed reality holograms HoloLens2 customer experience immersion UTAUT sustainable museums.

658.8