Development of safety performance function and crash modification factors for divided rural roads in egypt /
نمذجة حوادث المرور باستخدام دالة السلامة (SPF) ومعاملات تعديل التصادم (CMF) للطرق الخلوية المزدوجة في مصر /
by Reham Mohamed Anwar ; Supervision Prof. Dr. Azza Mostafa Saied, Dr. Ahmed. Elsayed Hassan.
- 73 pages : illustrations ; 30 cm. + CD.
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 72-73.
SPF and CMF models are calibrated using available data for accidents and characteristics of road. Then, measures used for estimating goodness of fit are calculated to evaluate the calibrated models. As a result, these models could be used to predict accident frequencies for different road segments and then calculate the expected number of accidents. These equations are developed for local conditions in Egypt. Thus, they can be applied when performing new road design or improving safety on existing ones in Egypt at the lowest cost. تتم معايرة نماذج SPF و CMF باستخدام البيانات المتاحة عن الحوادث وخصائص الطريق. بعد ذلك ، يتم حساب المقاييس المستخدمة لتقدير جودة الملاءمة لتقييم النماذج التي تمت معايرتها. نتيجة لذلك ، يمكن استخدام هذه النماذج للتنبؤ بتكرار الحوادث لأجزاء مختلفة من الطريق ثم حساب العدد المتوقع للحوادث. تم تطوير هذه المعادلات للظروف المحلية في مصر. وبالتالي ، يمكن تطبيقها عند تنفيذ تصميم جديد للطرق أو تحسين السلامة على تلك الموجودة في مصر بأقل تكلفة.
Text in English and abstract in Arabic & English.
Roads
Safety performance function (SPF) Crash modification factor (CMF) Cross section Negative binomial Statistical validation of (CMF)