TY - BOOK AU - Nada Adel Rashed Ali Helal, AU - Hesham Ahmed Hegazi AU - Mohamed Hassan El Shazly AU - Antoine Salama Dimitri TI - Design Optimization of Magnetic Bearings U1 - 621.34 PY - 2024/// KW - Magnetic engineering KW - qrmak KW - SQP KW - Minimize volume KW - Design optimization KW - AMB N1 - Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024; Bibliography: pages 122-125; Issued also as CD N2 - Active magnetic bearings (AMB) have been successfully used for high-speed rotors in the industry due to their frictionless suspension, no-contact supports, and ability to control the rotor position and damp the rotating vibrations. For the same load-carrying capacity, AMBs have a larger volume compared to the other conventional bearings. The design procedure of AMBs have been used to obtain the initial dimensions of AMB for certain load carrying capacities. Design optimization problem has been modeled and developed to minimize the volume of the initially designed AMB, while keeping the same required capacity. Objective function and design constraints equations for the optimization problem have been developed. Sequential quadratic programming optimization method )SQP( and genetic algorithm )GA( techniques have been applied to solve the optimization problem. Various problems have been solved for 8 poles and 12 poles AMBs configurations. In addition, an industrial case study of 16 poles magnetic bearing for high- speed rotor has been studied. The optimization results show that the volume of the optimized bearings is reduced compared to the initial design, and thus the optimization results reduce the size of the AMB, saving material, space and cost.; تتميز كراسي المحاور المغناطيسية بعدم وجود احتكاك او تلامس للعمود الدوار و توفر القدرة على التحكم في مركز الدوار و تخميد الاهتزازات ولكن يعتبر حجمها كبير لنفس الأحمال مقارنة بكراسي المحاور التقليدية. تقدم هذه الرسالة نموذجا للوصول إلى التصميم الأمثل فقد تم عمل تصميم مبدئي لكراسي المحاور المغناطيسية و تطوير النموذج الرياضي لحل مسألة التصميم الأمثل لكرسي المحور المغناطيسي للوصول للحجم الأصغر مع الحفاظ على نفس قدرة الحمل المطلوبة و تم استنتاج دالة الهدف و معادلات قيود التصميم و ذلك باستخدام خوارزمية التحسين التسلسلية والخوارزمية الجينية . تم تطبيق طريقة التصميم الأمثل على كراسي مغناطيسية مختلفة الأحمال ذات 8 و 12 قطبا وايجاد التصميم الأمثل لكرسي مغناطيسي ذو 16 قطبًا لدوار صناعي عالي السرعة مع قطر كبير وقدرة حمل عالية و قد أثبت النتائج نجاحا في تصغير حجم الكرسي مقارنة بحجم الكرسي الناتج عن التصميم المبدئي ER -