TY - BOOK AU - Nourhan Ahmed El Tahlawy, AU - Amani Badawy AU - Rasha Sengar TI - The effect of using the eclectic approach on egyptian preschoolers’ efl vocabulary acquisition and retention U1 - 420 PY - 2024/// KW - English Language KW - qrmak KW - preschool KW - Total Physical Response (TPR) KW - eclectic method KW - EFL vocabulary KW - acquisition KW - early language learning KW - Egyptian preschoolers N1 - Thesis (M.A)-Cairo University, 2024; Bibliography: pages 73-78; Issues also as CD N2 - This study aimed at measuring the effect of using an Eclectic method with preschool children, in terms of their English Foreign Language (EFL) vocabulary acquisition and retention. Thirty Egyptian young learners participated in the experiment and they all attended the same preschool. Their ages varied between three and five years old. The study followed the Time Series design in which data were collected through multiple time points of observation before and after the treatment. The MacArthur-Bates Communicative Development Inventories (CDIs) were used to assess and measure the learners’ vocabulary knowledge in each time point of observation both pre-intervention and post-intervention. The findings showed that the eclectic treatment had a significant effect on the acquisition of expressive and receptive vocabulary. Moreover, it positively affected the retention of expressive vocabulary. However, there was no effect on the receptive vocabulary retention. As for the activities used in this treatment, the Montessori puzzle had the most significant effect on the children’s vocabulary acquisition, followed by the TPR and then the songs activity. As for the retention, the TPR was most affective, followed by the songs and lastly the Montessori puzzle; هدفت هذه الدراسة إلى قياس أثر استخدام الطريقة الانتقائية مع أطفال ما قبل المدرسة من حيث اكتساب مفردات اللغة الإنجليزية الأجنبية EFLوالاحتفاظ بها. شارك في التجربة ثلاثون متعلمًا مصريًا صغيرًا، وجميعهم التحقوا بنفس الحضانة. وتراوحت أعمارهم بين ثلاث وخمس سنوات. اتبعت الدراسة تصميم ال (ITS) حيث تم جمع البيانات من خلال نقاط زمنية متعددة للملاحظة قبل وبعد التجربة. تم استخدام ال MacArthur-Bates (CDIs) لتقييم وقياس المعرفة للمفردات اللغوية لدى المتعلمين في كل نقطة زمنية للملاحظة سواء قبل أو بعد التجربة. وأظهرت النتائج أن المعالجة الانتقائية كان لها تأثير كبير في اكتساب المفردات التعبيرية والاستقبالية. علاوة على ذلك، فقد أثر بشكل إيجابي على الاحتفاظ بالمفردات التعبيرية. ومع ذلك، لم يكن هناك أي تأثير على الاحتفاظ بالمفردات الاستقبالية. الأنشطة المستخدمة في هذا العلاج هي بازل مونتيسوري والأغاني ونشاط الTPR ER -