المُرونة النَّفسية وعلاقتها بالتَّدفق النَّفسي لدى أطفال المرحلة الابتدائية / Remainder of title /
Psychological resilience and its relationship with the psychological flow of primary school children /
إعداد الباحثة/ مروة سعيد علي محمد عامر؛ إشــــــــــــــراف أ.د/ زينب علي محمد علي، د/ جيهان محمود جودة.
- 172 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 124-143.
هدف البحث إلى التعرف على المرونة النفسية وعلاقتها بالتدفق النفسي لدى أطفال المرحلة الابتدائية أدوات الدراسة: 1- مقياس المرونة النفسية (إعداد الباحثة)، 2-مقياس التدفق النفسي (إعداد الباحثة( عينة الدراسة: وتكونت العينة من (284) طفلًا وطفلة من أطفال المرحلة الابتدائية من أطفال الصف الثالث الإبتدائي، 142من الذكور، 142 من الإناث وتتراوح عينة البحث بين (9-11) سنة بمتوسط قدره(9.66) وإنحراف معياري قدره(0.525). The research aims to identify psychological resilience and its relationship to psychological flow among primary school children Tools of study: 1-psychological resilience scale (prepared by the researcher). 2- psychological flow scale (prepared by the researcher). Human borders: The sample consisted of (284) male and female primary school children from the third-grade primary school, 142 males, and 142 females. The research sample ranged between (9-11) years on average equivalent to (9.66) and a standard deviation of (0.525).
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
الاطفال--علم نفس التعليم الابتدائى
المرونة النفسية أطفال المرحلة الابتدائية التدفق النفسي