TY - BOOK AU - Naglaa Ali EL Hadary, AU - Awatef Ali Sheir. AU - laila Ismail Fahmy TI - Enrichment activities based on the edutainment approach for developing oral performance skills in english among primary stage pupils U1 - 372.6521 PY - 2024/// KW - English for primary school students KW - EFL KW - Edutainment approach KW - oral performance KW - primary school pupils N1 - Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024; Bibliography: pages 81-87 ; Issues also as CD N2 - The current study aimed to investigate the effect of enrichment, activates, based on the edutainment approach, on developing oral performance skills especially for sixth year primary school pupils. The participants of the study consisted of 60 pupils in El Hafez school, El salam administration, who were divided into two groups: an experimental group (N: 30) taught by the enrichment activities, based on edutainment approach and control group (N=30) taught conventionally. The instruments of the study included: A checklist of EFL speaking skills, A pre- posttest of EFL speaking skills and a rubric. The enrichment activities were conducted over a period of thirteen weeks during the second semester throughout EL Hafez school year 2023 – 2024. The study revealed that edutainment approach adopted by enrichment activities that improved the oral performance speaking skills in particularly in speech then interaction followed by transaction for pupils in El Hafez school, El salam administration accordingly, relevant recommendation and suggestions for farther research were provided; هدفت الدراسة الحالية إلي معرفة فاعلية الأنشطة الإثرائية القائمة علي مدخل التعلم الترفيهي لتنمية مهارات الأداء الشفهي لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي، حيث تكونت عينة الدراسة من 60 تلميذا بمدرسة الحافظ بإدارة السلام التعليمية، وتم تقسيم التلاميذ إلي مجموعتين مجموعة تجريبية والتي بلغ عددها 30 تلميذا وتم تدريسهم من خلال الأنشطة الإثرائية القائمة علي التعلم الترفيهي ومجموعة ضابطة والتي بلغ عددها 30 تلميذا تم تدريسهم بالطريقة التقليدية.تضمنت أدوات الدراسة قائمة مراجعة مهارات التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وعمل مقياس تصحيح.اجريت الدراسة علي مدي ثلاثة عشر اسبوعا خلال الفصل الدراسي الثاني خلال العام الدراسي 2023-2024 في مدرسة الحافظ ، إدارة السلام التعليمية، كشفت الدراسة ان مدخل التعلم الترفيهي ادي الي تحسين كبير في مهارات الأداء الشفهي وخاصا في مهارات التحدث لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي. وفقًا لذلك، تم تقديم التوصيات والاقتراحات ذات الصلة لإجراء المزيد من البحوث ER -