TY - BOOK AU - ،مي جمال السيد منصور سالم العسيلي AU - السيد عبد القادر شريف AU - سماح عبد الفتاح محمد مرزوق TI - تطوير إدارة رياض الأطفال في ضوء مدخل الإرجونوميكا (هندسة العوامل البشرية) وخبرات بعض الدول المتقدمة U1 - 372.218 PY - 2024/// KW - رياض الأطفال KW - qrmak KW - إدارة رياض الأطفال KW - علم الإرجونوميكا KW - خبرات الدول المتقدمة N1 - أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.; ببليوجرافيا: صفحات 178-201; صدر أيضًا كقرص مدمج N2 - تطوير إدارة رياض الأطفال في ضوء مدخل الإرجونوميكا(هندسة العوامل البشرية) وخبرات بعض الدول المتقدمة، وقد تم استخدام المنهج الوصفي، وتكونت عينة الدراسة من (100) فرد من الهيكل الإداري برياض الأطفال، واشتملت أدوات الدارسة على استمارة استطلاع رأي لمعرفة أهم المشكلات التي تواجه إدارة رياض الأطفال، واستبيان لرصد الواقع الفعلي برياض الأطفال في ضوء مجالات مدخل الإرجونوميكا، ومقابلة موجهة للهيكل الإداري برياض الأطفال في ضوء مجالات مدخل الإرجونوميكا، وأسفرت النتائج عن وضع تصور مقترح لتطوير إدارة رياض الأطفال في ضوء مدخل الإرجونوميكا وخبرات بعض الدول المتقدمة; develop kindergarten management in light of the ergonomics approach (human factors engineering) and the experiences of some developed countries. The descriptive approach was used, and the study sample consisted of (100) individuals from the kindergarten administrative structure. The study tools included an opinion survey form. To find out the most important problems facing the management of kindergarten institutions, a questionnaire to monitor the actual reality in kindergarten institutions in light of the fields of ergonomics, an interview directed at the administrative structure of kindergarten institutions in light of the fields of ergonomics, and the results resulted in developing a proposed vision for developing the management of kindergarten institutions, an approach to ergonomics and experiences. Some developed countries ER -