TY - BOOK AU - Ahmad Mohamed Mahmoud Ismail, AU - Abeer Abdel-Rahman Mahrous AU - Alaa Mohamed El-Bedweihy TI - “Halal” branding in islamic banks: an empirical study U1 - 658.827 PY - 2024/// KW - Branding KW - العلامات التجارية KW - Islamic Banks KW - Halal Branding KW - Perceived Quality KW - Brand Awareness KW - Brand Associations KW - Egypt KW - Religiosity N1 - Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024; Bibliography: pages 145-153; Issues also as CD N2 - This research aims to reveal “the halal brand in Islamic banks through an applied study, and to identify the relationships between brand awareness with the dimensions of brand ownership and perceived quality, as well as to reveal the extent of the influence of brand ownership on customers’ purchasing responses. A quantitative descriptive approach that includes a questionnaire based survey was used in this research. Valid questionnaires were collected using non-probability convenience sample from a group of urban bank customers who are not less than 21 years old. Data was analysed using SPSS and structural equation modelling (SMART PLS) The research results showed that there is a positive impact of “Halal” brand associations on the purchase of Islamic banking products. There is a positive effect of the “Halal” quality on the purchase of Islamic banking products. It was also shown that there is a positive effect of awareness of the “Halal” brand on the perceived quality of Islamic banking products. The aforesaid dictates a correlation between “Halal” brand and purchasing behaviour among users. The research reveals that Islamic banks need to increase their brand awareness, which is one of the important basic factors. Islamic banks can try to raise awareness of their brand by creating unique offers, so that they can attract the attention of potential consumers faster. The research recommends that Islamic banks need to exert more efforts to inform banking customers about the positive quality level of their offerings, as consumers are willing to buy Islamic banking products, but they need to sense the different level of quality that it has, not just because it says it is Islamic, people will buy it, but it must have some differentiated benefits for consumers to buy it; يهدف هذا البحث إلى أن يظهر موقف العلامة التجارية "حلال" فى البنوك الإسلامية من خلال دراسة تطبيقية، و يحدد العلاقة بين أبعاد الوعى بالعلامة التجارية و الإرتباطات الذهنية للعلامة التجارية و الجودة المدركة للعلامة التجارية، كما سيظهر أيضا درجة تأثير قيمة العلامة التجارية على سلوك الشراء للعملاء. تم إستخدام منهج بحثى كمى وصفى من خلال إستقصاء مبنى على قائمة إستقصاء. تم جمع الاستبيانات الصالحة باستخدام عينة ملائمة غير احتمالية من مجموعة من عملاء البنوك الحضرية الذين لا يقل عمرهم عن 21 عامًا. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج إس بى إس إس ونمذجة المعادلات الهيكلية (سمارت بى ال اس). وأظهرت نتائج البحث أن هناك تأثير إيجابي لارتباطات العلامة التجارية "حلال" على شراء المنتجات المصرفية الإسلامية. كما أن هناك تأثير إيجابي لجودة "حلال" المدركة على شراء المنتجات المصرفية الإسلامية. كما تبين أن هناك تأثير إيجابي للوعي بالعلامة التجارية "حلال" على الجودة المدركة والارتباطات الخاصة بمنتجات الخدمات المصرفية الإسلامية. وهذا يملي وجود علاقة بين قيمة العلامة التجارية "حلال" وسلوك الشراء بين المستخدمين. يكشف البحث أن البنوك الإسلامية بحاجة إلى زيادة الوعي بعلامتها التجارية، وهو أحد العوامل الأساسية المهمة. يمكن للبنوك الإسلامية أن تحاول زيادة الوعي بعلامتها التجارية من خلال إنشاء عروض فريدة، حتى تتمكن من جذب انتباه المستهلكين المحتملين بشكل أسرع. ويوصي البحث بضرورة قيام البنوك الإسلامية ببذل المزيد من الجهود لإعلام عملاء البنوك بمستوى الجودة الإيجابي لعروضها، حيث أن المستهلكين على استعداد لشراء المنتجات المصرفية الإسلامية، ولكنهم بحاجة إلى استشعار مستوى الجودة المختلف الذي تتمتع به، ليس فقط لأنها تقول أنها إسلامية، سوف يشتريها الناس، ولكن يجب أن يكون لها بعض الفوائد المتمايزة للمستهلكين لشرائها ER -