لإسهام النسبي لكل من مهارات فعالية الحياة والصلابة النفسية في التنبؤ بالرفاه النفسي لدي طلاب الجامعة /
The relative contribution of each of life effectiveness skills and psychological hardness in predicting psychological well-being among university students
اعداد الباحثة دينا ممدوح فؤاد محمد؛ اشراف 1- أ.د. نادية محمود شريف، أ.د . أسماء توفيق مبروك.
- 101صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CD.
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 95-101.
يهدف البحث الحالى إلى: تعرُّف طبيعة العلاقة بين كلٍّ من مهارات فعالية الحياة والصلابة النفسية وبين الرفاه النفسي لدى طلاب الجامعة، كما هدفت إلى تعرُّف إمكانية التنبؤ بالرفاه النفسي من خلال مهارات فعالية الحياة والصلابة النفسية لدى طلاب الجامعة .
عينة البحث: تكونت عينة الدراسة من 1012 طالبًا وطالبة من طلاب جامعة القاهرة . Objectives of the study : 1- Detecting the relationship between life effectiveness skills and psychological well-being among university students? 2- Detecting the relationship between psychological hardiness and psychological well-being among university students? 3- Predicting psychological well-being through life effectiveness skills and psychological hardiness among university students? Study tools: 1- A measure of the psychological well-being of university youth: prepared by Samira Muhammad, Hanan Salama, and Hossam Ismail (2013). 2- Life Effectiveness Skills Scale: Prepared by Helmy Al-Fil (2018). 3- Psychological toughness scale (prepared by the researcher). The study sample : The study sample consisted of 1012 male and female students from Cairo University.