000 04088namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033048.0
008 230513s2022 ua a frm 000 arand d
040 _aEG-GICUC
_bara
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aara
_bara
_beng
049 _aايداع
082 0 4 _a305.488927
092 _a305.488927
_221
097 _aمــــاجستير
099 _aCai01 15 02 M.Sc 2022 هب.ت.
100 0 _aهبة الله أسامة محمد،
_eإعداد.
245 1 0 _aتمثيلات المرأة في خطاب الكاريكاتير العربي :
_bدراسة سيميولوجيَّة وثقافيَّة /
_cاعداد هبة الله أسامة محمد ؛ اشراف ا.د. هناء فاروق صالح، ا.د. محمد حسام الدين إسماعيل.
246 1 5 _aRepresentations of women in the discourse of Arab cartoons A Semiological and Cultural Study
264 0 _c2022.
300 _a194 صفحة. :
_bايضاحيات؛
_c30سم.
_eCD.
336 _2rda content
_atext
337 _2rdamedia
_aUnmediated
338 _2rdacarrier
_avolume
502 _aأطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
504 _aببليوجرافيا: صفحات. 177-185.
520 _aاستهدفت الدراسة التعرُّف على طبيعة الصورة المُقدَّمة عن المرأة في الكاريكاتير العربيّ، وتحديد حجم الاهتمام بظهور المرأة في الكاريكاتير، والأفكار التي تُقدَّم بها المرأة للمجتمع، وتحليل السلبيَّات والإيجابيَّات في صورة المرأة المُقدَّمة،ورصد الأسلوب اللفظي، سواء أكان على لسان المرأة في الكاريكاتير أم على لسان الشخصيات الكاريكاتيرية الأخرى عن المرأة، وصولًا إلى الكشف عن الدور الذي يقوم به الكاريكاتير كأداة صحفية في تصنيف المرأة وتقديمها للجمهور.
520 _a The study aimed to identify the nature of the presented image of women in Arab caricatures .Determining the amount of interest in the appearance of women in caricatures, and the perceptions that women are presented through to the society,and analysis of the negatives and positives in the image of the presented woman.Andallocate the verbal style, whether it is on the tongue of the woman in the caricature or on the lips of other caricature characters about women,In addition to revealing the role that caricature plays as a journalistic tool in classifying women and presenting them to the public. To achieve the goal of the study, the researcher made a comparison to find out the difference between the countries of the sample newspapers with interest in publishing caricatures in general and caricatures of women in particular, and to identify the discrepancy in the rate of women’s appearance in caricatures among the sample newspapers and to study the differences in presenting the image of women among the newspapers of the study sample, as well as identifying metaphors and formations Used in women’s caricatures in the sample newspapers and the implication of these metaphors.
530 _aصدر أيضًا كقرص مدمج.
546 _aالنص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 7 _aالمرأة العربي
_2qrmak
653 _aالمرأة العربية.
_aالكاريكاتير.
_aالتحليل السيميولوجي.
700 0 _aهناء فاروق صالح.
_eمشرف أطروحة.
700 0 _aمحمد حسام الدين إسماعيل.
_eمشرف أطروحة.
900 _b01-01-2022
_cهناء فاروق صالح.
_cمحمد حسام الدين إسماعيل.
_dفاطمة الزهراء محمد السيد.
_dأسامة عبد الرحيم.
_Uجامعة القاهرة.
_Fكلية الإعلام
_Dقسم الصحافة
905 _aNadia
942 _cTH
_2ddc
999 _c162934