000 07007namaa22004211i 4500
003 OSt
005 20250223033304.0
008 240929b2023 |||a|||f m||| 000 0 eng d
040 _aEG-GICUC
_beng
_cEG-GICUC
_dEG-GICUC
_erda
041 0 _aeng
_beng
_bara
049 _aDeposite
082 0 4 _a658.312404
092 _a658.312404
_221
097 _aM.Sc
099 _aCai01.05.01.M.Sc.2023.Es.R
100 0 _aEsraa Ismail Mohamed Ismail,
_epreparation.
245 1 4 _aThe relationship between overall e-learning quality, students’ loyalty and trust: the mediating effect of student’s satisfaction:
_ba post-effect of covid-19 /
_cby Esraa Ismail Mohamed Ismail ; supervised by Heba Fouad , Ola Tarek .
246 1 5 _a : العلاقة بين الجودة الكلية للتعليم الالكتروني وولاء وثقة الطلاب
_b / الدور الوسيط لرضا الطلاب (تأثير ما بعد كوفيد)
264 0 _c2023.
300 _a162 Leaves :
_billustrations ;
_c30 cm. +
_eCD.
336 _atext
_2rda content
337 _aUnmediated
_2rdamedia
338 _avolume
_2rdacarrier
502 _aThesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
504 _aBibliography: pages 124-149.
520 _aE-learning is one of the modern means in the education system, as it provides a wide range of modern technologies that help in enhancing the educational process, especially in light of the spread of the Corona pandemic, in which e-learning has become an indispensable necessity, and hence this study comes to understand the dimensions that constitute the overall e-learning service quality in Egypt after the Corona pandemic and their relationship to e-learning student trust, loyalty, and satisfaction in order to improve the level of educational service provided to students and gain a strong competitive advantage for universities. Therefore, the aim of the research is to understand the dimensions of the overall e-learning service quality (E-learning system quality, E-learning instructor and course material quality, and E-learning administrative and support service quality), because they are not necessarily the dimensions that affect the educational service of traditional education, and to know which one has the biggest influence on the overall e-learning service quality. Accordingly, previous studies were reviewed, and 400 questionnaires were collected from four Egyptian universities (Cairo, Ain Shams, 6th of October, and Misr University for Science and Technology) using a quota sample to collect data for the current study and replicate the true composition of the population of students. Including equal numbers from four Egyptian universities. Moreover, the data was analysed using Smart PLS SEM version 3 because there are many dependent variables, mediator variable, and moderator variable so the model is complex, and Smart PLS would help in testing the model. The results showed that the e-learning administrative and support service quality dimension is the most influential dimension in overall e-learning service quality. The results also revealed that the overall e-learning service quality has a positive impact on student satisfaction, loyalty, and trust. However, e-learning student satisfaction does not affect e-learning student trust and e-learning student loyalty. Also, the university’s reputation does not moderate the relationship between overall e-learning service quality and e-student satisfaction
520 _aيعد التعليم الإلكتروني من الوسائل الحديثة في نظام التعليم، حيث يوفر مجموعة واسعة من التقنيات الحديثة التي تساعد في تعزيز العملية التعليمية، خاصة في ظل انتشار جائحة كورونا والتي أصبح التعليم الإلكتروني فيها ضرورة لا غني عنها ومن هنا تأتي هذه الدراسة لفهم الأبعاد التي تشكل الجودة الكلية لخدمة التعليم الإلكتروني في مصر بعد جائحة كورونا وعلاقتها بثقة الطلاب وولائهم ورضاهم في التعليم الإلكتروني من أجل تحسين مستوى الخدمة التعليمية المقدمة للطلاب. واكتساب ميزة تنافسية قوية للجامعات. لذا فإن هدف البحث هو فهم الأبعاد للخدمة التعليمية المقدمة من خلال الانترنت لأنها ليست بالضرورة هيا العوامل التي تؤثر في الخدمة التعليمة للتعليم التقليدي ومعرفة ايهم أكثر تأثيرا من بين (جودة السيستم الالكتروني، جودة أعضاء هيئة التدريس والمحتوي العلمي، جودة شئون الطلاب والخدمات المساعدة) في التأثير علي الجودة الكلية لخدمة التعليم الإلكتروني. وبناء على ذلك، تمت مراجعة الدراسات السابقة، وتم جمع ٤٠٠ استبيان من ٤ جامعات مصرية (القاهرة، عين شمس، ٦ أكتوبر، جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا) من خلال استخدام عينة الحصص لجمع البيانات في الدراسة الحالية. وعلاوة على ذلك، تم تحليل البيانات باستخدام (smart PLS SEM (نظرًا لوجود العديد من المتغيرات التابعة، ومتغير وسيط، ومتغير متوسط، لذا فإن النموذج معقد، وسيساعد Smart PLS في اختبار النموذج. أوضحت النتائج ان جودة شئون الطلاب والخدمات المساعدة هي أكثر العوامل تأثيرا في الجودة الكلية لخدمة التعليم الإلكتروني. وقد كشفت النتائج أيضا ان الجودة الكلية لخدمة التعليم الإلكتروني لها تأثير إيجابي على ثقة وولاء ورضا الطلاب. ولكن رضا الطلبة لا يؤثر على ثقة وولاء الطلبة. كما ان سمعة الجامعة كمتوسط لا تؤثر على العلاقة بين الجودة الكلية لخدمة التعليم الإلكتروني ورضا الطلبة
530 _aIssues also as CD.
546 _aText in English and abstract in Arabic & English.
650 7 _alearning methods
_2qrmak
653 0 _aOverall e-learning quality
_aStudent’s trust
_aStudent’s loyalty
_aStudent’s satisfaction
_aCOVID-19
700 0 _aHeba Fouad
_ethesis advisor.
700 0 _aOla Tarek
_ethesis advisor.
900 _b01-01-2023
_cHeba Fouad
_cOla Tarek
_dHala Mohamed Labib Enaba
_dMostafa Fathy Khattab
_UCairo University
_FFaculty of Commerce
_DDepartment of Business Administration
905 _aShimaa
_eHuda
942 _2ddc
_n0
_cTH
_e21
999 _c168103